کرونا یا سیاست؛ کدام یک میزبانی را از تیم‌های ایرانی گرفت؟

طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم‌های ایرانی باید در کشور‌های عربستان، امارات و هندوستان به مصاف رقبای خود بروند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ساعتی قبل سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، میزبان دیدار های مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل ۲۰۲۱ را اعلام کرد که خبری از میزبانی باشگاه های ایرانی در آن نبود.

تیم های پرسپولیس، استقلال و تراکتور باید در مرحله گروهی به مصاف حریفان خود بروند. از طرف دیگر فولاد خوزستان نیز در صورت پیروزی مقابل العین امارات در بازی پلی آف به مرحله گروهی این مسابقات صعود خواهد کرد.

طبق اعلام AFC، تیم تراکتور در امارات به مصاف حریفان خواهد رفت؛ تیم‌های استقلال و فولاد در عربستان سعودی بازی‌های خود را برگزار می‌کنند و پرسپولیس در هند در دور گروهی به میدان می‌رود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در بخشی از بیانیه خود آورده است، کشورهایی که به عنوان میزبان مراحل گروهی لیگ قهرمانان آسیا معرفی شده اند به دلیل رعایت شیوه نامه های بهداشتی و استاندارد های ایمنی بهداشت به عنوان میزبان معرفی شده اند.

در ادامه نمودار افراد مبتلا به کرونا در بازه زمانی یک ماهه در کشورهای عربستان سعودی، امارات و هندوستان را مشاهده می کنید.

معرفی میزبانان از سوی AFC در حالی بود که باشگاه های ایرانی هم برای میزبانی از بازی های مرحله گروهی خود درخواست داده بودند اما هیچکدام مورد قبول واقع نشد.


بیشتر بخوانید


نکته عجیبی که در اعلام میزبانان از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا دیده می شود این است که با توجه به همگروهی تیم های استقلال ایران و الاهلی عربستان و با توجه به مشکلات سیاسی که بین این ۲ کشور وجود دارد و در سال‌های اخیر بازی تیم‌های ایرانی و عربستانی در کشور‌های ثالث برگزار می‌شد؛ AFC چگونه الاهلی را به عنوان میزبان گروه C معرفی کرده است. همچنین در صورتی که فولاد خوزستان بتواند العین امارات را در بازی پلی آف شکست دهد باید در عربستان به مصاف حریفان خود برود. 

از طرفی رای های کنفدراسیون فوتبال آسیا در چندین سال اخیر نشان داده که مسائل سیاسی می تواند در تصمیم گیری های مسئولان AFC تاثیر گذار باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
مسیولین ما رودست خوردند. فکر می کردند میزبانی پرسپولیس حتما درست میشه و بقیه تیم ها هم که آدم نیستند. اما خبر نداشتند که afc لنگ را حتی اندازه تیم های درپیت هندی هم قبول نداره. آخه قهرمانی آسیا حسرت لنگپولیسیا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
الکی شعار ندید. خودمون باعث شدیم میزبانی ندن بهمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
رئیس جدید متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۵۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
نه بابا نه سیاست نه کرونا بلکه بی لیاقتی تو فدراسیون عامل اصلیه.
آخه هند خودش رکورددار کرونا هستش چطور میزبانی گرفت؟؟؟؟
لیاقت مسوولان فدراسیون هند باعث این شده.متاسفم برای فوتبال مملکتم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۰۳ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
ورزشگاه های اشغال مدیریت داغون پول ویلموتس و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
بی کفایتی مسئولان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
عربستان الان در حال جنگ است. پهپادهای یمنی مدام دارند نقاط مختلفش رو میزنند اما مسئولان بی سواد فدراسیون فوتبال به جای مانور دادن و اعتراض به ای اف سی و فیفا به دنبال لابی بازی و دزدی خودشان بودند تا این حق هم از ایران گرفته شود. به خاطر سقوط هواپیمای اکراینی ایران را از میزبانی محروم کردند اما هیچکس موشک باران روزانه عربستان را نمی بیند. به نظر من همه اش بی عرضگی وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال است که یه مشت دلال ودزد داخلش جمع شده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
در تعجبم که اصلا چرا یه عده دنبال دلیل منطقی برای ندادن میزبانی به ایران می گردن. دشمنی کشورهای عربی که کرسی های اصلی رو در AFC دارن با ما واضحه و نیاز به منطق و دلیل نداره. سوال اساسی اینجاست که اگر اوضاع کرونا تو ایران از کشورهای عربی بهتر بود میزبانی به ایران می رسید و عربستان رو مجبور می کردن که بیاد ایران بازی کنه؟؟؟
تو رو خدا یه بارم شده از موضع ضعف و انفعال تصمیم نگیرید و اعلام کنید که به دلیل حملات موشکی در عربستان امنیت نداریم و حاضر نیستیم اونجا بازی کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
رحیم
۱۴:۱۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
فدراسیون باید در مراجع بالاتر پیگیر باشه،عربستان درگیر جنگ با یمن هست و چند وقت یکبار هدف حمله هستش،چه جور بهش میزبانی ی چندتا گروه رو دادن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
این همه پول توی این فدراسیون حیف ومیل میشه یک وکیلی گرفته شود
صدای ایران را به گوش فدراسیون جهانی برسانید البته اگر با پولهای کثیف آنها را اغنا نکرده باشند این خوکهای کثیف پشت پرده فدراسیون آسیا
البته بعد راههای دیگه را امتحان کنید ولی همینجوری جلوی اونها اینجوری قبول نکنید
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۳:۳۸ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
سیاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
هند که وضعیت کرونا وبهداشتش ازایران بدتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
خودمون رو گول نزنیم واقعیت اینه که ایران از نظر کرونا شرایط خوبی نداشته و نداره
کنفدراسیون اگر میخواست سیاسی رای بده پیروزی فینال نمیرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
شما یه عمره که خودتو گول می زنی. اون تیمی هم که علارغم هم کارشکنی های AFC به فینال رفت با هزار تا درد سر اسمش پرسپولیس بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
اخه از مسئولان ما کسی نبود بگه فارغ از بحث کرونا کدوم عقل ناقصی میاد تو کشوری مثل عربستان که هر نقطش زیر هدف موشک های یمنی هاست بره و بازی کنه؟کشور در جنگ اصلا صلاحیت میزبانیو داره؟
Iran (Islamic Republic of)
محقق
۱۲:۴۱ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
تورو خدا زیر بار ابن خفت نرید امسال انصراف بدید
Canada
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
اگه انصراف بدن چندین سال محروم میشن. مسابقات ای اف سی همیشه برای کشورمون ارز آور بوده. اتفاقا باید بریم و قوی ظاهر شیم. هر چهارتا تیممون از گروه صعود کنن و میلیاردها تومن ارز به کشورمون بیاریم. دور پیش پرسپولیس دو میلیون و هشتصد و هفتاد هزار دلار یعنی هشتاد و شش میلیارد تومن ارز آوری داشت از رقابت های ای اف سی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
ارز آوری به چه قیمت
آخرین اخبار