مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: طرح آمایش فرهنگی اتفاق بسیار خوبی برای جنوب کرمان است، که بزودی از این طرح رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،   حسین اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در مراسم تجلیل از کانون‌های برتر مساجد گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به یک درخت تنومند در عرصه فرهنگ و هنر کشور تبدیل شده اند.

او با بیان اینکه ۲۷ سال از تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌گذرد، افزود: ما امروزه با یک شبکه عظیم و گسترده از فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کشور در مکانی به نام کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مواجه هستیم.

اسحاقی تصریح کرد: مساجد از صدر اسلام تاکنون دارای کارکرد‌هایی همچون اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بوده است که تمامی فعالیت‌های مساجد در صدر اسلام و در دوران حیات ائمه معصومین (ع) کارکرد بسیار مهمی داشته اند.

او هدف اصلی تشکیل کانون‌های مساجد را تربیت هنرمند متعهد دانست و افزود: وظیفه این نهاد مهم در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری، کشف استعدادها، پرورش آن‌ها و ارائه این استعداد‌ها به جامعه است.

اسحاقی تصریح کرد: از ابتدای تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چند طرح بزرگ و عظیم در سطح کشور اجرا شده از جمله طرح تلاوت نور که تقریبا در تمامی مساجد کشور در حال اجرا است و می‌توان گفت؛ این طرح در مساجد نهادینه شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: یکی دیگر از برکات کانون‌های مساجد اجرای روزانه تفسیر قرآن کریم و بهره مندی از مدیران است که با اخلاص و بدون هیچ توقعی در این کانون‌ها فعالیت می‌کنند.

او با بیان اینکه کانون‌های مساجد در دولت تدبیر و امید رونق چند برابری گرفته است گفت: اخیرا اساسنامه کانون‌های مساجد کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی ثبت شده و کانون‌های مساجد دارای سیستم شده اند و روز به روز شرایطی فراهم می‌شود تا کانون‌های مساجد کارکرد بهتری را در کشور داشته باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی در کشور بسیار بالا است، گفت: یکی از این ظرفیت‌های بالا، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است، در جنوب استان بیش از ۵۰۰ کانون فرهنگی هنری داریم که ظرفیت بسیار خوبی برای فعالیت در عرصه‌های فرهنگی، هنری است و امیدواریم این کانون‌ها بتوانند کارکرد‌ها و ظرفیت‌های خود را بالا ببرند.

اسحاقی تصریح کرد: ما می‌توانیم در کانون‌های مساجد جنوب کرمان با توجه به نیاز منطقه فعالیت‌های موثری انجام دهیم، اخیرا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در حال پیگیری طرحی تحت عنوان طرح آمایش فرهنگی جنوب کرمان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: پس از نهایی شدن این طرح در اختیار کانون‌ها قرار داده می‌شود تا کانون‌ها بر اساس مطالعه‌ای که در طرح آمایش فرهنگی جنوب کرمان انجام گرفته، فعالیت کنند.

اسحاقی تصریح کرد: طرح آمایش فرهنگی جنوب کرمان یک اتفاق مبارکی در این منطقه است که پژوهشگران و محققان متعددی در این طرح کار کرده اند و ان شاءالله بزودی رونمایی می‌شود.

با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و معاونین اداره کل و مدیر ستاد کانون‌های هماهنگی مساجد جنوب کرمان از کانون‌های برتر جنوب کرمان در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تجلیل شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار