سیاوش ملکی فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در گفتوگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: یکی از الزامات اصلی توسعه شرکتهای دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان توسعه بازار و فروش شرکت در داخل و خارج از کشوراست. در همین راستا ما در صندوق نوآوری و شکوفایی تلاش زیادی میکنیم تا این شرکتها را با مشتریان خودشان در داخل و خارج از کشور آشنا کنیم.
او افزود: نمایشگاهها و پاویونهای خارجی یکی از ابزارهای خوب ما در این زمینه هستند که تا ۹۰ درصد هزینههای حضور شرکتهای دانش بنیان در کشورهای خارجی را به شکل بلاعوض به این شرکتها پرداخت میکنیم.
ملکی فر تصریح کرد: هیئتی شامل شرکتهای دانش بنیان عازم سوریه شده اند و مشغول مذاکرات تجاری با مشتریان، بهره برداران و خریداران مسئولان خودشان هستند و این نمایشگاهها، ابزارها، اعزام و پذیرش هیئتهای تجاری، پاوینهای اختصاصی ایران در سایر کشورها و همچنین نمایشگاههای دائمی که از محصولات شرکتهای دانش بنیان در سایر کشورها برپا میشوند ابراز موثری برای توسعه صادرات است.
او ادام داد: در سال ۹۸، پاویون ایران در نمایشگاه بازسازی سوریه با حضور ۱۴ شرکت دانشبنیان برپا شد و اولین هیئت تجاری ـ فناوری شامل ۱۲ شرکت دانشبنیان با حمایت بلاعوض صندوق برای آشنایی با این بازار به سوریه اعزام شد. در سال ۹۹ نیز فراخوان «پذیرش محصولات دانشبنیان در نمایشگاه دائمی سوریه (دمشق)» با حمایت صندوق و معاونت علمی و فناوری منتشر شد. این نمایشگاه فرصتی یکساله برای حضور در بازار کشور سوریه، منطقه آزاد تجاری دمشق، نمایش محصولات و دریافت خدمات صادراتی از کارگزار فراهم میکند. تاکنون ۲۷ شرکت دانشبنیان درخواست خود را برای استقرار در این نمایشگاه دائمی در سامانه غزال صندوق ثبت کردهاند. برای استقرار یکساله هر شرکت در این پایگاه، حمایت بلاعوض ۳۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.
بیشتربخوانید
انتهای پیام/