معاون آموزشی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: بخش کوچکی از دانشگاه‌ها درگیر تخلفات و تقلب‌های مجازی هستند که باید با راهکاری مناسب با آن مقابله شود.

سعید رعیتی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: تقلب‌های علمی همواره در سطح کشور وجود دارند، اما باید گفت که انجام آن یک کار غیر اخلاقی است.

او افزود: تقلب‌های علمی مانند خرید و فروش پایان نامه و ... در دانشگاه‌های سطح یک کشور به مراتب کمتر دیده می‌شوند، اما خیلی درگیر این موضوع نیستیم و کمیته تخلفات دانشگاه‌ها در صورت مشاهده هرگونه تقلب توسط دانشجویان یا استادان و ... حتما با آن‌ها برخورد خواهد کرد، چرا که به سلامت تحقیقات و داده‌هایی که توسط همکارانمان انجام می‌شود اعتقاد داریم.

رعیتی درباره عامل اصلی ایجاد کنندگان تقلب‌های علمی گفت: یک عده سودجو همواره در همه مشاغل و حرفه‌ها به دنبال کلاهبرداری هستند، اما دانشگاهیان باید قواعد، آئین نامه ها و سازوکار‌ها را به صورتی برنامه ریزی کنند که بتوانند از بروز هر گونه تخلف، تقلب یا سودجویی و کلاهبرداری جلوگیری کنند.

رعیتی تاکید کرد: در حال حاضر بخش کوچکی از مدارک علمی دچار تقلب یا تخلف شده اند که باید با سازوکار‌های دانشگاهی و برنامه ریزی مناسب با بروز هرگونه سودجویی و کلاهبرداری برخورد جدی داشته باشیم تا همین میزان کم هم به صفر برسد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تصریح کرد: در دانشگاه‌ها کمیته‌های تخلف تحقیقاتی که در حوزه معاونت پژوهشی فعالیت می‌کنند حتما بعد از بروز هر گونه تخلف علمی از سوی استادان، دانشجویان و دلالان به جریمه کردن سنگین آن‌ها متناسب با تقلبی که انجام داده اند اقدام می‌کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۰:۲۰ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
این خرید و فروش پایان نامه ها جمع بشه دنیا گلستون میشه
Iran (Islamic Republic of)
ساناز
۲۰:۱۷ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
تقلب که خیلی زیاده نمونش فروش پایان نامه که باعث شدن مدرک دانشگاهی فاقد ارزش بشه واقعا ادم نمیدونه به چنین افرادی چی بگه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۱۶ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
باید همین یک ذره هم کم بشه