امام جمعه سنندج گفت:زندان در نظام جمهوری اسلامی دانشگاه انسان‌سازی و محل تعلیم، تربیت و پرورش اخلاق است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج صبح امروز در دیدار رئیس سازمان زندان‌ها در سنندج با تبریک عید مبعث اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) دینی را آورد که سرشار از محبت، رحمت، برادری، اخوت و انسجام است.

او با اشاره به اینکه امام راحل نیز انقلابی را صادر کرد که دل‌های خفته را بیدار و محرومین جهان را حُریت بخشید، افزود: تا روز قیامت مدیون خون شهدا هستیم و ارث به جا مانده شهدای گرانقدر ما به‌ویژه شهدای کردستان که در برابر توطئه‌ها ایستادند، برای ما ارزشمند است.

رستمی خاطر نشان کرد: امروز در نظام جمهوری اسلامی زندان‌های ما به یک دانشگاه تبدیل شده‌اند که به تعلیم و تربیت و اخلاق می‌پردازد و زندانیان تربیت شده را به آغوش خانواده‌ها باز می‌گرداند.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: باید ببینیم و بنگریم چرا قرآن کریم بعد از همه کتب آسمانی آمد و چرا پیامبر ما با وجود اینکه در خلقت اول است، اما در بعثت آخر است باید به فلسفه این مهم بپردازیم.

ماموستا رستمی عنوان کرد: قرآن کریم تا روز قیامت چراغی است که خداوند بر بشربت روشن کرده است و همیشه آیات این کتاب الهی برای ما تازگی دارد.

او با بیان اینکه امروز زندان‌ها افراد خطاکار را تربیت کرده و به انسان‌سازی پرداخته است، اضافه کرد: زندان از سایه لطف مسئولان نظام اسلامی نه به محل شکنجه بلکه به مکان انسان‌سازی تبدیل شده است.

ماموستارستمی عنوان کرد: اگر بخواهیم در روز قیامت از قله‌های سخت عبور کنیم باید دست یتیمان و گرفتاران را بگیریم.

امام جمعه سنندج گفت: در کردستان سه هزار روحانی تشیع و تسنن داریم که علیرغم سختی معیشت به خاطر عهدی که با خداوند بسته‌اند، سنگر طاعت، عبودبت، برادری، ارشاد و راهنمایی را ترک نکرده و نخواهند کرد.

ماموستا رستمی همچنین به وظایف قضات پرداخت و یادآور شد: از وظایف قضات عدل است و باید با توجه به این مولفه مهم به قضاوت پرداخت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.