فرمانی با اشاره به قدمت بافت فرش در شهرستان مهدیشهر گفت: ثبت شهر مهدیشهر به عنوان شهر ملی فرش در استان سمنان دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، رحمان فرمانی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مهدیشهر در نشست خبری معرفی فرش خودرنگ سنگسری  ابراز داشت: ثبت ملی مهدیشهر به عنوان شهر ملی فرش نقشی مهم در احیای صنعت فرش، فرهنگ و هنر و رونق گردشگری دارد.

او ادامه داد: مهدیشهر با قدمت چندین ساله در بافت فرش و به طور منحصر به فرد بافت فرش خودرنگ ظرفیت ثبت‌ملی به عنوان شهر فرش دارد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مهدیشهر تصریح کرد: ثبت ملی این شهرستان به عنوان شهر فرش به حفظ اصالت فرش خودرنگ سنگسری کمک می‌کند.

او اضافه کرد: فرش خودرنگ سنگسری دارای ۱۳ رنگ طبیعی منحصر به فرد می باشد و در واقع در بافت فرش از طیف رنگی پشم گوسفند استفاده شده و از رنگ طبیعی و شیمیایی استفاده نشده است.

فرمانی یادآور شد: اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آماده دریافت کمک و همراهی آحاد مردم مهدیشهر در ارائه نقوش و طرح‌های سنگسری است تا این طرح‌های منحصر به فرد به اسم سنگسر ثبت شود.

او خاطرنشان کرد: طرح بافته کژین سنگسری برای ثبت به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای ثبت ارسال شد.

فرمانی یادآور شد: تلاش می‌شود شهرستان مهدیشهر به عنوان اولین شهر موزه کشور با توجه به غنا و فرهنگ معرفی شود.

او اضافه کرد: ۱۰۰ نقطه شهر مهدیشهر اشیا تاریخی وجود دارد و شناسایی شده و نقشه موزه شهر در حال انجام است.

فرمانی اظهار داشت: معرفی مهدیشهر به اولین موزه شهر کشور کمک کننده در حفظ فرهنگ و آداب رسوم و توسعه گردشگری است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مهدیشهر تصریح کرد: عنوان شهر ملی خلاق غذا با توجه به لبنیات و نان متنوع در مهدیشهر دنبال می‌شود.

انتهای پیام / گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.