در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تولید محصولات بومی برای جلوگیری از خونریزی زخم‌ها

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: تولید محصولات جلوگیری از خونریزی زخم‌ها و جراحات را با دانش بومی و با هدف ارزآوری برای کشور در دست کار داریم.

طیبه ظهرابی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  در خصوص محصولات جلوگیری از خونریزی زخم  اظهار کرد: شرکت ما در زمینه تولید محصولات پیشرفته این فرآیند فعال است؛ در واقع با استفاده از فناوری نانو و فایبر‌های زیستی محصولاتی را تولید کردیم که قابلیت قطع سریع خونریزی را دارند. این محصولات در حوزه‌های مختلفی از جمله اورژانس بیمارستانی و پیش بیمارستانی، در جراحی‌ها و در حوزه‌های نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرند, همچنین این محصولات می‌توانند در قالب جعبه‌های کمک‌های اولیه نیز مورد استفاده قرار گیرند.

او افزود: درشرکت ما انواع مختفی از محصولات جلوگیری از خونریزی از جمله بانداژ، تامپون بینی و دندان و سایر محصولات که در جراحی‌ها کاربرد دارند، تولید می‌شود.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان بیان کرد: اکثر محصولات منعقد کننده خون و جلوگیری از خونریزی در کشور، وارداتی هستند اما محصولات شرکت ما از نظر کیفیت بسیار پیشرفته‌تر خواهد بود؛ همچنین از مزیت دیگر محصولات ما عدم ایجاد عوارض جانبی است و مشکلاتی از قبیل  عفونت و خونریزی مجدد هنگام برداشتن پانسمان و ایجاد تاخیر در ترمیم زخم که برای سایر محصولات مشابه وجود دارد، در خصوص محصول ما دیده نمی‌شود.

ظهرابی گفت: تمام مراحل تولید محصول در داخل کشور انجام می‌شود که باعث شده قیمت محصول ما در مقایسه با نمونه‌های مشابه بسیار مقرون به صرفه شود؛ هدف ما از تولید این محصولات کمک به بازار برای جلوگیری از واردات این محصولات بوده است؛ همچنین محصولات ما نه تنها در ایران بلکه قابلیت عرضه در بسیاری ازکشور را با توجه به مزیت رقابتی محصولات ما دارد. از این رو امیدواریم ارزآوری خوبی برای کشورمان درسال‌های آینده داشته باشیم.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار