استاندارآذربایجان شرقی تاکیدکرد؛

ضرورت ترویج فرهنگ رانندگی ایمن در جامعه

استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت ترویج فرهنگ رانندگی ایمن در جامعه برای کاهش سوانح رانندگی تاکید کرد.

ضرورت ترویج فرهنگ رانندگی ایمن در جامعهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک و کمیته راهبری تصادفات رانندگی استان با بیان اینکه جان تک‌تک شهروندان برای ما مهم است گفت:باید با ترویج فرهنگ رانندگی ایمن و مناسب‌سازی محور‌های مواصلاتی، به سمت جامعه بدون تصادف منجر به فوت حرکت کنیم.

اوارتقای فرهنگ رانندگی ایمن را یکی از ضرورت‌های جامعه دانست و افزود:آموزش، فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی عمومی، مهم‌ترین عامل در کاهش تصادفات و سوانح رانندگی است و همه دستگاه‌های مسئول باید برای تحقق این مهم و نجات جان انسان‌ها، تلاش کنند.

او با قدردانی از عملکرد دستگاه‌های مسئول برای کاهش تلفات ناشی از سوانح جاده‌ای در استان اظهار داشت:در سایه هماهنگی و اقدامات موثر انجام‌شده، میزان تلفات انسانی ناشی از تصادفات رانندگی در استان، نزدیک به ۱۷ درصد کاهش یافته است.

جواد رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی و آموزش رانندگی ایمن گفت: در صورت رعایت مقررات رانندگی از سوی رانندگان و همچنین ارتقای استاندارد جاده‌ها، ایمن‌سازی راه‌ها و نصب تجهیزات کنترلی در جاده‌ها، آمار تصادفات جاده‌ای کاهش می‌یابد.

او از وضعیت ترافیکی در بزرگراه شهید کسایی تبریز هم انتقاد کرد و افزود: بار روزانه ترافیکی در این بزرگراه، بیش از ۱۲۴ هزار خودرو در روز است و این وضعیت سرسام‌آور، نیازمند توجه بیشتر دستگاه‌های مسئول است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.