سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها گفت: رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم الزامی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فریدون بندری سرپرست فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر گفت: پیش از اینکه وارد وضعیت قرمز کرونایی شویم، تعداد روزانه بستری‌های کووید-۱۹ در شهرستان بین ۵۰ تا ۶۰ نفر بود، اما این تعداد اکنون به ۱۰۵ بیمار رسیده است که رشد ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.

او با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد تست‌های pcr در بندر ماهشهر مثبت می‌شود، افزود: پیش از شروع پیک سوم بیماری، روزانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ تست در این شهرستان انجام می‌شد، در حالی که اکنون بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ تست انجام می‌شود که ۶۰ تا ۷۰ درصد آن‌ها مثبت هستند.

بندری اظهار داشت: با تمهیداتی که در نظر گرفتیم امیدواریم در روز‌های آینده از تعداد تست‌های مثبت کاسته شود و هر چه زودتر شاهد خروج بیماری از کشور باشیم، البته با توجه به اینکه بیماران شهرستان‌های مجاور از جمله؛ رامشیر، هندیجان و شادگان به شهرستان ماهشهر مراجعه می‌کنند به تبع حجم بستری‌های نیز افزایش خواهد یافت.

سرپرست فرماندار بندر ماهشهر تصریح کرد: با توجه به مصوبات ستاد کرونا استان خوزستان، با همکاری سایر نهادها، محدودیت‌های ویژه‌ای در شهرستان اعمال شد که تا حدودی تاثیرگذار بود و توانستیم روند رو به رشد بیماری را کنترل کنیم. در یک هفته گذشته به لحاظ آمار بستری‌ها شرایط ثابتی داشتیم.

نماینده عالی دولت در بندر ماهشهر ادامه داد: بیشترین درصد آمار ابتلا به کرونا در ماهشهر در زمینه رعایت نکردن قرنطینه خانگی و تردد در سطح شهر است که انتظار داریم شهروندان تنها برای خرید ضروری از منزل خارج شوند.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و ۸ شهرستان نارنجی هستند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
چشم ملت بیخیال روشن/ اینم نتیجه بیخیالی و باور نداشتن خطرات کرونا، حالا چند نفرشون میرن اون دنیا؟
آخرین اخبار