آژانس تحقیقات دفاعی سوئد در بررسی‌های خود از برتری قدرت نظامی روسیه در درگیری‌های احتمالی با ناتو خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آژانس تحقیقات دفاعی سوئد پس از انجام شبیه سازی‌هایی نتیجه گیری کرد: علیرغم هزینه‌های نظامی ناتو و استقرار نیروهایش در شرق اروپا و نزدیک مرز‌های روسیه، در صورت وقوع درگیری بزرگ روسیه هنوز در قدرت نظامی دست برتر را نسبت به ناتو دارد.

این آژانس در گزارش خود آورده است: ناتو در آمادگی نظامی خود کاستی‌هایی دارد. کشور‌های عضو آن به اندازه کافی تمرین نمی‌کنند، در حالی که نیروهایش از نظر جغرافیایی پراکنده هستند و از توانایی‌های نظامی بسیار متفاوتی برخوردارند.

آژانس تحقیقات دفاع سوئد (FOI) در این گزارش ارزیابی کرده است: این بدان معناست که روسیه در صورت جنگ گسترده دست برتر را در قدرت نظامی داشته و قابلیت رویارویی با ناتو را دارد.

این آژانس در حالی چنین گزارشی منتشر کرده است که ناتو بخشی از نیرو‌های خود را به منطقه بالتیک، لهستان و نزدیک مرز‌های روسیه منتقل کرده است.

آژانس تحقیقات دفاع سوئد شبیه سازی‌های جنگی را برای ارزیابی توازن نظامی ناتو و شرکای آن‌ها در رابطه با قدرت نظامی روسیه انجام داد. به رغم هزینه‌های گزاف نظامی ناتو در ارتقای توانایی هایش هنوز توازن قدرت بین این اتحادیه و روسیه برقرار نشده است. همچنین سرعت ناتو در برابر اقدامات احتمالی روسیه کمتر است به خصوص در حملات هوایی و دریایی.

این آژانس معتقد است نیرو‌های ناتو پراکنده هستند و آموزش ناکافی در برابر حملات روسیه را ندارند. همین امر روسیه را در مواجهه نظامی پیش می‌اندازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
انقدر چاپلوسی روسیه رو نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۱ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
و همچنین شما آمریکا را
فعلا روسیه در جهت منافع ما هستند اما کشوری که به کودکان پروانه ای ما هم رحم نمی کند چرا مدعی حقوق بشر به او میگویید؟ اگر در ایران یک خبرنگار را انطور میکشتند که تا الان حمله نظامی می کردند چرا بر علیه بن سلمان و عربستان یک قطعنامه هم صادر نشد؟؟؟ چرا تو چاد درآمد سرانه ۱۳۰ دلاره تو آمریکا ۱۳۰ هزار دلار بعد‌همون تو آمریکا بازم ۳۰ درصد نمیتونن خونه بخرن؟؟؟؟ چه دنیای عادلی داریم...
آخرین اخبار