دستورالعمل و شیوه‌نامه‌های جدید فاز دوم طرح شهید سلیمانی در حال تدوین است و از ابتدای سال جدید عملیاتی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سعید محمددوست، رئیس بسیج جامعه پزشکی استان مرکزی گفت: بسیج جامعه پزشکی و اقشار ۲۲ گانه بسیج از جمله بسیج دانشجویی، کارگری، اصناف، دانش آموزی، طلاب، ادارات و بسیج محله در قالب طرح شهید سلیمانی فعالیت مستمر دارند.

او ادامه داد: نیروهای خدوم بسیج از ابتدای شیوع کرونا تعامل و همکاری مناسبی با مرکز بهداشت دارند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اراک اظهار داشت: از آغاز طرح شهید سلیمانی بسیجیان همپای کادر بهداشت افراد مبتلا به بیماری کرونا را شناسایی می‌کردند و در مراکز درمانی تحت مراقبت ویژه قرار می دادند.

محمددوست افه کرد: بسیج جامعه پزشکی در مناطق حاشیه‌ای و روستاها حضور دارند و از موارد مشکوک تست سریع کرونا نمونه گیری می‌کنند و همزمان اقدامات نظارتی را نیز انجام می‌دهند.

او تاکید کرد: در مناطق حاشیه‌ای و روستاها چنانچه برخی خانواده‌ها نیاز به کمک های مومنانه داشته باشند، نیروهای سپاه، حمایت‌های لازم را در این راستا انجام می‌دهند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی در خصوص تزریق واکسن آنفولانزا نیز گفت: در شهر اراک به ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر از افراد پرخطر از جمله مادران باردار، پرسنل مراکز بهداشتی، بیماران دیالیزی، کلیوی، پیوندی، سرطانی، هموفیلی، تالاسمی، جانبازان شیمیایی و برخی والدین شهدا که دارای بیماری مزمن و همچنین کادر محیط زیست و دامپزشکی، واکسن به صورت رایگان تزریق شد.

دکتر محمد دوست در پایان گفت: با توجه به اپیدمی و شیوع آنفلولانزای پرندگان هنگام مهاجرت، تعدادی واکسن آنفلولانزا برای این برهه زمانی پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.