نماینده ولی فقیه در لرستان:

ریشه اصلی مشکلات اقتصادی کشور به سوء تدبیر مسئولان برمی‌گردد

امام جمعه خرم آباد گفت: ریشه اصلی مشکلات اقتصادی کشور به سوء تدبیر مسئولان برمی‌گردد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن سفارش همگان به تقوای الهی گفت: همچنان ویروس کرونا وجود دارد اینکه تاحدودی آمار تلفات این بیماری در استان ما پایین است به دلیل رعایت دستورالعمل هاست؛ نتیجه پایبندی به دستورات ستاد ملی و استانی کرونا، نداشتن و پایین بودن آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کروناست.

شاهرخی با اشاره به اهمیت انتخابات پیشرو و ضرورت انتخاب اصلح در ادامه افزود: ریشه اصلی مشکلات اقتصادی کشور به سوء تدبیر مسئولان برمی‌گردد.

او افزود: لازم است همچنان به این مقررات پایبند باشیم؛ پنج شنبه آخر سال را در پیش داریم باید کاری کنیم شروع سال جدید با سلامت و تندرستی خانواده، خود و جامعه اسلامی باشد اگر آمار مبتلایان افزایش پیدا کند در آینده با مشکلاتی روبه رو خواهیم بود، در آرامستان‌ها آنچنان که ستاد مقابله با کرونا می‌گوید عمل کنیم، تجمعات در آرامستان‌ها تضعیف امت اسلامی است و هرچیزی که امت اسلام را تضعیف کند مورد رضایت خداوند، امام عصر (عج) و نائبش مقام معظم رهبری نیست.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان عنوان کرد: برخی از مناسبت‌ها به تدریج از معنای اصلی خود خارج شده اند به گونه‌ای که برخی جوانان ما به خودشان و دیگران آسیب می‌رسانند اینکه تحت هر عنوانی و گرامیداشت یک مناسبتی خود و دیگران را مصدوم کنید یا منجر به قتل شوید این با شرع، عقل، منطق و استدلال سازگاری ندارد؛ امتی مثل امت ما که صاحب چنین روزی همچون روز بزرگداشت شهید است باید سطح افکار و بینش آن به حدی برسد که به این معقوله‌ها ورود پیدا نکند.

شاهرخی با اشاره به بیانات رهبری در روز مبعث پیامبر اکرم (ص) تصریح کرد: سخنان و فرموده‌های رهبری همچون گذشته ژرف، عمیق و همراه با بصیرت افزایی و امید بخشی بود؛ تربیت اخلاقی و دینی دو معقوله و ماموریت همه انبیاء خصوصا پیامبر اسلام بوده است که بشریت به آن نیاز دارد.

او بیان کرد: ایام ولادت امام حسین (ع)، قمر بنی هاشم (ع)، امام سجاد (ع) و امام عصر (عج) در سوم، چهارم، پنجم و نیمه شعبان فضیلت این ماه را چندصد برابر می‌کند، امید است که در مناسبت‌های پیش رو از رزق معنوی این روز‌ها به نحو کامل بهره ببریم.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه شهادت از برترین و مقدس‌ترین واژه‌هایی است که در فرهنگ اسلامی وجود دارد و آیات متعدد در مورد شهادت و روایات متعدد از سوی ائمه اطهار وجود دارد، بیان کرد: نبی اکرم (ص) برای شهید و شهادت هفت خصلت را برمی شمرد که شهید به محض ریخته شدن اولین قطره خونش همه گناهاش بخشیده می‌شود، حور بهشتی غبار چهره شهید را پاک و به او خوش آمد می‌گویند، از لباس‌های بهشتی بر اندامش می‌پوشند و میزبانان بهشتی از عطر بهشتی او را عطرآگین می‌کنند به روح شهید گفته می‌شود در هرجا می‌خواهی استراحت کنید و شهید به وجه الله نظر می‌کند.

شاهرخی یاد آور شد: بازماندگان شهدا افتخار کنند که شهیدشان از چنین مقام و منزلتی برخوردار است پدران، مادران، همسران و فرزندان شهدا به لحاظ صبر، استقامت و قوت قلب بی نظیر بوده، چون در مسیر حضرت زینب کبری قهرمان کربلا حرکت می‌کنند این خانواده‌ها در معرض امتحانی سخت قرار گرفتند و موفق و سربلند هم بیرون آمدند.

او با بیان اینکه خانواده شهدا در مجاهدت شهیدانشان سهیم هستند، تاکید کرد: ساکنان محلات روستاها، شهر و شهرستان ها، شهدا، جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها را تکریم کنند؛ مسئولین ما تا سلسله مراتب‌های پایین‌تر در مقابل شهدا و بازماندگان آن‌ها وظایفی خطیر بر عهده دارند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان اذعان داشت: احیا، حفظ و ترویج فرهنگ شهادت طلبی، زنده نگه داشتن یاد شهیدان حفظ آثار آن ها، تجلیل و تکریم از خانواده‌های شهیدان و جدیت در امور فرهنگی خانواده شهدا و بسیج امکانات به منظور ترویج فرهنگ شهادت بخشی از وظایف بنیاد شهید است که به وسیله امام راحل در چنین روزی تاسیس شد؛ بنیاد شهید پیگیر امورات فرهنگی، اقتصادی، اشتغال و مسکن و رفع مشکلات فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان عزیز باشند.

شاهرخی گفت: انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد این روز‌ها ثبت نام شوراهاست؛ بر اساس اصول قانون اساسی، شورا‌ها از ارکان تصمیم گیری و اداره امور کشور هستند، در فصل هفتم از اصل ۱۰۰ تا ۱۰۶ قانون اساسی چهار اصل در رابطه با شورا‌های اسلامی است؛ استانداران، فرمانداران، بخشداران در حدود اختیارات خود ملزم به اجرای تصمیمات آن‌ها هستند.

او با اشاره به ضرورت به کارگیری نیرو‌های کاردان و متخصص در انتخاب اعضای اصلی و فردی نظارت اظهار داشت: مردم انتظار دارند آسیب‌های دوران قبل در این دوره نباشد در تایید صلاحیت افراد دقت به عمل آمد و از حرمت افراد صیانت شود، تایید فردی که صلاحیت ندارد و از طرفی رد کردن فردی که صلاحیت دارد در سرنوشت مردم تاثیر می‌گذارد.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
A
۰۸:۰۸ ۳۱ فروردين ۱۴۰۲
ایران باید حد اکثر ۵ ساله یکی از بهترین در جهان باشد ، چون ایران بهترین استعداد انسانی را در جهان دارد ، و از نظر مادیات یکی از بهترین در جهان است