وزیر دفاع ترکیه با بیان این‌که آمریکا باید با آنکارا همکاری داشته باشد اعلام کرد ترکیه مذاکرات با یونان برسر مدیترانه را ادامه خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه، امروز (جمعه) درباره رویکرد آمریکا به ترکیه و همچنین مسائل مربوط به یونان اظهاراتی مطرح کرده است.

آکار در ابتدای سخنان خود گفت: «آمریکا در عوض همکاری با گروه تروریستی پ‌ک‌ک، با ترکیه -متحد دیرینه خود در ناتو- تعامل کند.»

او در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان آن‌که پیشرفت روابط با مصر برای هر دو کشور مفید است، نسبت به رویکرد یونان واکنش نشان داد.

آکار در این باره گفت: «علی‌رغم آن‌که نگاه مثبت و سازنده‌ای داشتیم، با واکنش منفی یونان مواجه شدیم. ما همچنان به مذاکرات با یونان ادامه خواهیم داد.»

هفته گذشته حلوصی آکار در سخنانی از مصر برای احترام به ترکیه قدردانی کرد و گفت: «احترام مصر به فعالیت‌های ترکیه در بخش شرقی مدیترانه پیشرفتی مهم است. امیدواریم به همین منوال پیشروی داشته باشیم.»

ترکیه عملیات اکتشاف منابع نفتی را در اطراف جزیره‌ای متعلق به یونان آغاز کرده و همین موضوع نگرانی یونان را برانگیخته است. همزمان، آماده‌باش نظامی در یونان به حداکثر خود رسیده است.

یونان دو جزیره «رودس» و «کاستلوریزو» در شرق دریای مدیترانه را خط قرمز خود اعلام کرده و از ترکیه خواسته است تا از نزدیک شدن به این دو جزیره امتناع کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار