حسن پور گفت: با توجه به نامگذاری سال به عنوان جهش تولید توسط مقام معظم رهبری، امسال ۱۳۷۵ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید باز گشتند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ایرج حسن پورسرپرست اداره کل امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت؛  در نشست شورای ادارات و بخش‌های خصوصی هم خانواده صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان تاکید کرد: ۱۳۷۵ واحد تولیدی به معنای تحقق ۷۰درصد از هدف گذاری وزارت صمت در حوزه باز گشت واحد‌های تولیدی راکد به چرخه تولید است.

او افزود:علی رغم تحریم‌های متعدد ظالمانه‌ای که بر علیه جمهوری اسلامی ایران در طول چهل سال اخیر تحمیل شده و در سال جاری نیز بر شدت آن افزوده شده است، وزارت صمت با عزمی راسخ و با حمایت‌های ویژه از صنعتگرانی که طی سال‌ها دچار مشکلات عدیده‌ای شده بودند توانست سبب احیای این واحد‌های تولیدی شود.

سرپرست اداره کل امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: علاوه بر این  امسال نهضت ساخت داخل نیز شکل گرفته است که تاثیرات آن در سال‌های آتی مشاهده می‌شود.

حسن پور یادآور شد:از دیگر اقدام‌های مهم دیگری که در سال جاری انجام شد تشکیل شورای ادارات و بخش‌های خصوصی هم خانواده صمت به دستور مقام عالی وزارت بود که هدف گذاری انجام شده برای این شورا بیان مشکلات ادارات و سازمان‌های هم خانواده صمت در سطح استان‌ها است و رئیس سازمان صمت به عنوان متولی پیگیری مطالب و موارد را انجام می‌دهد تا تسریع بیشتری صورت پذیرد.

او خاطر نشان کرد:در سیستان و بلوچستان نیز علاوه بر محرومیت‌های گسترده استان، اقدامات بسیار خوبی در عرصه صنعت، معدن و تجارت خارجی صورت گرفته است.

سرپرست اداره کل امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در بندر چابهار به عنوان پیشانی استان ظرفیت‌های خوبی ایجاد شده است که از آن جمله می‌توان به پهلو گیری کشتی‌های پهن پیکر اشاره کرد.

حسن پور گفت: در مقوله تجارت خارجی نیز ارتباط خوبی با هندوستان شکل گرفته است، که باید با ایجاد نمایشگاه‌های تخصصی در حوزه تجارت خارجی و ایجاد تمهیدات لازم برای بازدید هیات‌های خارجی به رونق و پویایی آن افزوده شود.

"داوود شهرکی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امسال افتتاح ۲۱ طرح و واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۶۸۹ میلیارد ریال و اشتغال ۸۹۷ نفر انجام شده است.

"داوود شهرکی "یادآور شد:این در حالی است که ۴۵ واحد صنعتی نیز با اشتغال ۳۴۰ نفر به چرخه تولید باز گشتند.

علیرضا راشکی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت:امسال ۳۲۴ فقره قرار داد با کارآفرینان و سرمایه گذاران استان در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان منعقد شده است که ۱۳۳ هکتار زمین نیز از اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به آن‌ها واگذار شده است.

علیرضا راشکی خاطر نشان کرد:پیش بینی ما امسال ۳۵۰ فقره قرارداد و واگذاری ۱۶۳هکتار زمین بود.

او  افزود: از اتفاقات خوبی که  امسال رخ داد:"ماده ۵۴ قانون احکام دائم است که بر اساس آن دستگاه‌های خدمات رسان می‌بایست پیش بینی بودجه را در سال ۱۴۰۰ برای ارائه خدمات به شرکت‌ها و نواحی صنعتی داشته باشند، است.

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان در این نشست بیان کرد: پیشنهاد می‌شود اهلیت سنجی افرادی که برای اخذ مجوز صنعتی اقدام می‌کنند مورد سنجش و بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار