سیستم خنک کن هوای ورودی واحد‌های ۳ و ۴ نیروگاه گازی زاگرس کوثر (مدیا) افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جعفری مدیرعامل شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر گفت : طراحی و اجرای سیستم خنک کن هوای ورودی بر روی واحد‌های ۳ و ۴ توسط شرکت‌های توانمند داخلی و با هزینه‌ای در حدود ۲۰۰۰۰۰ میلیون ریال انجام شده است که به میزان ۳۲ مگاوات توان عملی واحد‌های گازی نیروگاه را افزایش خواهد داد.

او گفت : این پروژه مهم نقش به سزایی در تامین برق شبکه سراسری کشور در پیک تابستان که مصرف برق بسیار بالاست، خواهد داشت و با توجه به اینکه نیروگاه زاگرس مستقیما به خط دیاله عراق متصل است، با نصب این سیستم بر روی ۴ واحد این نیروگاه مجموعا ۶۵ مگاوات برق به شبکه سراسری تزریق می­ شود که امکان افزایش صادرات را رقم خواهد زد.

جعفری افزود: عملکرد بسیار ساده کولر‌های مدیا، استفاده از آن‌ها را به عنوان یکی از بهترین روش‌های خنک سازی هوای ورودی توربین‌های گازی در سطح دنیا مطرح کرده است. در این روش از یک سری پد‌های خنک کننده در مسیر عبور هوا استفاده می‌شود که باعث توزیع یکنواخت‌تر آب و افزایش سطح تماس آب و هوا شده و راندمان خنک کاری را به میزان ۱۵ درصد افزایش می‌دهد. در نهایت از مهندسین و دست اندرکاران اجرای این پروژه جهت استفاده می شود.

امنیت، آسایش و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی مدیون خون شهدا است

فضل اله رنجبر فرماندار شهرستان کرمانشاه گفت: امنیت، آسایش و اقتدار امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی مدیون خون شهدا و ایثار خانواده آنان است و همه افراد از مردم تا مسئولان باید قدردان این ایثار باشند.

او افزود: تا تفکر ایثار و شهادت در میان ملت ایران وجود دارد، هیچ بدخواهی نمی‌تواند به ارزش‌های این نظام خدشه وارد کند.

رنجبر ادامه داد: پروژه مدیا که با همت جوانان انقلابی این مرز و بوم به بهره برداری رسیده افتخاری عظیم برای کشور در سال جهش تولید است و امیدواریم که در سال آتی با همت همیشگی این مهندسین شاهد شروع پروژه سیکل ترکیبی باشیم.

پروژه مدیا واحد‌های ۳ و ۴ نیروگاه زاگرس کوثر افتتاح شد

آغاز عملیات اجرایی نیروگاه بیوگاز دامی (زیست توده) در استان قزوین از دیگر پروژه‌های این شرکت است که همزمان با مراسم آنلاین افتتاح پروژه‌های سازمان اقتصادی کوثر کلنگ زنی شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.