دبیر کارگروه مراقبت و درمان کرونا در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دورهمی‌ و سفر‌ در نوروز زمینه گسترش بیماری کرونا را افزایش می‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اصغر انجیدنی دبیر کارگروه مراقبت و درمان کرونا در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه دورهمی‌ها و سفر‌ها در ایام نوروز زمینه گسترش بیماری کرونا را افزایش می‌دهد، گفت: مردم برای کنترل و غلبه بر ویروس کرونا، همچنان با مدافعان و خادمان حوزه سلامت همکاری موثر داشته باشند.

او با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نیز بر اجتناب از هر گونه سفر در ایام نوروز تاکید فرمودند، افزود: ویروس جهش یافته با قدرت سرایت و ابتلای بسیار بالاتر در جامعه در حال گسترش و تعداد بیماران در حال افزایش است و برگزاری هر گونه دورهمی و سفر موجب افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا می‌شود.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کرونا در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در یک سال گذشته سه دوره افزایشی بیماران بستری و سرپایی در مناطق زیر پوشش دانشگاه ایجاد شد و برای جلوگیری از ورود به موج چهارم باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه به بالای ۹۰ درصد برسد.

 


بیشتر بخوانید



انجیدنی بیان کرد: با توجه به اینکه طرقبه و شاندیز نزدیکترین قطب گردشگری به مشهد هستند از مردم انتظار داریم جایی که احساس می کنند تجمع زیاد و خطر ابتلا و واگیری بالا است، حضور پیدا نکنند.

او تصریح کرد: با ادامه همکاری و مشارکت مردم، زنجیره انتقال ویروس کرونا کاهش می یابد و در سال آینده نیز با آمدن واکسن‌های ایرانی در عرض ۶ تا ۹ ماه سطح خوبی از جامعه را واکسینه خواهیم کرد.

 

انتهای پیام//ف.ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.