معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان:

بازارچه‌های مرزی زمینه واردات اقلام اساسی برای تنظیم بازار کشور شدند

زنگنه گفت: براساس تصمیم کارگروه تنظیم بازار کشور بازارچه‌های مرزی، پیله‌ور‌ها و تعاونی مرزنشینان این استان اقلام اساسی را از پاکستان و افغانستان برای عرضه وارد خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، زنگنه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: براساس تصمیم کارگروه تنظیم بازار کشور بازارچه‌های مرزی، پیله‌ور‌ها و تعاونی مرزنشینان این استان اقلام اساسی را از پاکستان و افغانستان برای عرضه وارد خواهند کرد.

 ماندانا زنگنه در نشست ستاد تنظیم بازار سیستان و بلوچستان گفت: براساس مصوبات انجام شده هیات وزیران از مرز‌های استان اقلامی مثل میوه‌های گرمسیری، نارنگی، برنج، چای، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی از طریق پیله‌وران، مرزنشینان و بازارچه‌های مرزی وارد می‌شود.

او با اشاره به اینکه این موضوع می‌تواند تاثیر بسزایی در بحث معیشت مرزنشینان، فعال‌شدن بازارچه‌های مرزی و فعال‌شدن فعالیت تعاونی مرزنشینان داشته باشد افزود: از محل ارز حاصل از صادراتی که مرزنشینان انجام دادند معوقات ارزی و تعلیق شدن کارت‌های پیله‌وری و مرزنشینی حل می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی در مرز مستقر و آمادگی لازم وجود داشته تا بتوانیم در هفته پایانی سال این اقلام را از طریق بازارچه‌های مرزی وارد کنیم.

او با اشاره به اینکه تجارت حتما باید دو سویه و تراز تجاری ما با کشور‌های همسایه به شکلی بوده که هم کالا صادر و وارد کنیم تصریح کرد: پیگیری این مصوبات در کارگروه تنظیم بازار کشور برای این بوده که فرآیند جدیدی را در بازارچه‌های مرزی داشته و برای مبادلات مرزی با کشور‌های همسایه‌مان سرآغاز جدیدی را ایجاد کنیم.

زنگنه بیان کرد: هم‌اینک مدت زمانی برای موضوع واردات از کشور‌های همسایه سیستان و بلوچستان اعلام نشده از اینرو به صورت مستمر این فعالیت‌ها از طریق بازارچه‌های مرزی ادامه دارد و قطعا معیشت مرزنشینان و پیله‌وران مدنظر خواهد بود.

او تصریح کرد: اگر موضوع واردات از کشور‌های همسایه سیستان و بلوچستان عملیاتی شود در تمام سال‌های اخیر بی‌نظیر و باعث شکوفایی و فعالیت بیش از پیش بازارچه‌های مرزی خواهد بود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: به جهت حساسیت ایام پایان سال مقرر شد تصمیماتی اتخاذ شود تا در پایان سال شرایط مناسبی را برای بازار استان رقم زد.

داود شهرکی با بیان اینکه یکی از مصوبات این نشست تامین میوه ایام عید بوده تصریح کرد: از امروز زمینه توزیع سیب و پرتقال که بیش از ۳۰۰ تن سیب و ۴۵۰تن پرتقال به قیمت هر کیلو۱۳هزار تومان پیش‌بینی و در مراکز ۱۵ گانه زاهدان توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار