بارش برف و وزش گرد و خاک در برخی استان ها مشکلاتی را برای ترددهای بین شهری ایجاد کرده است که تلاش برای بازگشایی راه‌ها از سوی دستگاه‌های خدمات رسان و مدیریت بحران ادامه دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، پلیس راهور نیروی انتظامی و سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ساعات اولیه شنبه از بارش برف و کولاک در بیش از ۱۷ استان کشور خبر دادند و از هموطنان خواستند که سفر نروند و در صورت ضرورت تردد در محور و گردنه‌های برف‌گیر، خودروی خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند.

براساس گزارش مرکز اطلاعات و کنترل راهور ناجا ، در برف و کولاک ۲۲ و ۲۳ اسفندماه، هموطنان در ۱۷ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، قزوین،گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی و همدان متاثر از برف و کولاک بوده‌اند.

در دو استان سیستان و بلوچستان و کرمان گرد و غبار  در آسمان جولان می دهد بطوریکه مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: وزش باد نسبتا شدید همراه با خیزش ریزگردها که از روز جمعه در این استان آغاز شده تا پایان امشب(شنبه) ادامه دارد.

رییس اداره هواشناسی زاهدان گفت: بیشینه سرعت توفان شن در زاهدان به ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی در فرودگاه بین المللی این شهر را به صفر رساند.

 

خدیجه پرورش

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
قم هم طوفان برف وباران اومد باسرعت110کیلومتربرساعت