دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت : در پایان روز چهارم ثبت نام از داوطلبان انتخابات شورا‌های شهر به ۲۸۹ نفر رسید که رشد ۱۰۰ درصدی داوطلبان را نسبت روز‌های گذشته نشان می‌دهد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جلیل بالایی دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت : از مجموع ۲۸۹ ثبت نام کننده انتخابات ۲۵ نفر زن و ۲۶۴ نفر مرد هستند.

او گفت : آمار روز چهارم داوطلبان نشان می‌دهد که ۱۸۴ نفر دارای مدرک کارشناسی، ۷۰ نفر کارشناسی ارشد، ۲۷ نفر فوق دیپلم و ۸ نفر دارای مدرک دیپلم هستند.

بالایی افزود: ۱۶ درصد ثبت نام کنندگان دارای سابقه عضویت در شورا‌ها هستند و بالاترین داوطلبان آمار مربوط به کرمانشاه با ۸۴ نفر و کمترین مربوط به صحنه است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استان کرمانشاه نداشتن گواهی عدم سوء پیشینه که باید توسط داوطلبان تهیه شود را یکی از الزامات ثبت نام ذکر کرد و از همه داوطلبان خواست در اولین فرصت ممکن نسبت به دریافت گواهی عدم سوء پیشینه اقدام و سپس براساس اطلاعیه شماره هفت بر اساس یکی از روش‌های اعلام شده ثبت نام نمایند.

او از داوطلبان خواست به هیچ وجه ممکن ثبت نام را به روز‌های پایانی موکول نکنند، زیرا فرصت هفت روزه قابل تمدید نیست.

بالایی رشد سه شاخص جوانگرایی، استقبال تحصیل‌کردگان و زنان را نسبت به دوره‌های قبل مشهود دانست و گفت: خوشبختانه در این دوره بیش از ۸۸ درصد داوطلبان دارای مدرک کارشناسی و بالاتر هستند، ۸۴ درصد داوطلبان زیر ۵۰ سال سن دارند و حضور زنان از ۲ درصد رشد برخوردار هستند که در صورت ادامه روند مذکور، فضای انتخابات به سمت رقابت و نشاط بیشتر در حرکت خواهد بود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.