محمدصادقی گفت: طرح شهید سلیمانی روشی مطمئن و سریع است که مهار و مدیریت کرونا ویروس در کشور را میسر می‌کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شاهین محمدصادقی رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور دیشب در نشست ستاد مدیریت کرونا در اهواز گفت: طرح شهید قاسم سلیمانی ارزان‌ترین، سریع‌ترین و مطمئن‌ترین روش در مهار اپیدمی کرونا است که احتیاج به هزینه زیادی ندارد.

او به تفاهم بین وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفان اشاره کرد و افزود: مرحله دوم طرح شهید قاسم سلیمانی با محوریت تشدید بیماریابی و جداسازی به صورت رسمی در کشور از دیروز آغاز شد، اگرچه به صورت عملیاتی از چند روز قبل آغاز شده بود.

محمدصادقی اظهار داشت: امیدواریم نتایج بسیار ارزشمندی را که در مرحله اول این طرح بدست آوردیم و منجر به کاهش روزانه مرگ و میر به ۵۷ مورد در کشور و تعداد روزانه مبتلایان به کمتر از نصف شد، بار دیگر در کشور و به خصوص استان خوزستان شاهد باشیم.

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور ناهماهنگی و راهکار‌های نامناسب را عامل گسترش بیماری کرونا در خوزستان دانست و بیان کرد: نزدیک به ۱۴ هزار نیروی بسیجی در قالب ۴ هزار و ۷۰۰ تیم در یک هزار و ۷۰۰ نقطه استان به صورت پایگاه محور به منظور اجرای این طرح کار خود را آغاز کردند.

این مقام مسئول وظیفه طرح شهید قاسم سلیمانی در مرحله اول را بیماریابی عنوان کرد و ادامه داد: به این صورت که ابتدا بیماران را شناسایی کرده و سپس افراد در تماس با آن‌ها را ردیابی و از آن‌ها تست گیری می‌شود تا بتوان بیماری را به نوعی مهار کرد، سپس بیمارانی که شناسایی می‌شوند از دیگر افراد سالم جامعه جداسازی شده و در مرحله بعد بسیج و سپاه با استفاده از کمک‌های مردمی معیشت آن‌ها را تامین می‌کنند، همچنین بعضی از اقدامات درمانی و یا لوازم مورد نیاز این افراد فراهم می‌شود.

محمدصادقی تصریح کرد: مطمئن هستم به فضل الهی با اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی با وجود همه شرایط نامطلوبی که از نظر بیماری در خوزستان وجود دارد در روز‌های اول سال آینده شاهد فروکش کردن این بیماری باشیم و امیدواریم بسیج، سپاه و همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی یک عیدی خوب با حداقل موارد بیماری را به مردم خوزستان هدیه بدهند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
به وزارت کشور بگید سفرهای نوروزی آزاد نکنه، همین باعث میشه زحمات به هدر بره و دوباره شرایط بدتر از قبل بشه/ یعنی چی که سفر بلامانع شده و فقط قرمز و نارنجی ممنوعه؟ خب شهرهای آبی و زرد هم حالشون وخیم میشه
Iran (Islamic Republic of)
عباسی
۰۹:۰۶ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
رییس جمهور دیروز اومده راهکار میده که عید دیدنی برید ولی با ماسک، آخه این چه حرفیه که میزنی؟؟؟ ملت نزده میرقصن تو ساز و دهل واسشون مینوازی؟؟؟ دید و بازدید نباشه اتفاقی میوفته؟
Iran (Islamic Republic of)
شهادت آرزوست
۰۹:۰۳ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
خواهشا وضعیت آبی رو اعلام نکنید، بعضیا جنبه ندارن، خیلی از خونه موندن دارن افسرده میشن، ولی بقیه بیخیال به مهمانی و دید و بازدید ها میرسن