استاندار فارس گفت: مدیریت همگانی و استفاده از نیرو‌های متخصص و نخبه را راه‌حلی کاربردی برای جلوگیری از تعدی به حوزه جنگل و مراتع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، استاندار فارس در آیین رونمایی از طرح هنگ امداد طبیعت و افتتاح واحد مدیریت فناوری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، گفت: منابع طبیعی و محیط زیست بستر حیات انسان است.

عنایت‌الله رحیمی چگونگی وضعیت منابع طبیعی و محیط زیست را یکی از شاخص‌های اصلی در زمینه توسعه پایدار ذکر و خاطرنشات کرد: معنای دقیق و درست توسعه پایدار منطبق بر محیط زیست و منابع طبیعی در گستره وسیع‌تر است.

استاندار فارس تاکید کرد: اگر می‌خواهیم سرزمینی پیشرو، بالنده و رو به رشد داشته باشیم قطعا توجه به منابع طبیعی و محیط زیست یکی از اولویت‌های اساسی ما خواهد بود.

رحیمی با بیان اینکه فرصت‌های خوبی به ویژه در فارس در حوزه منابع طبیعی اعم از جنگل و مرتع داریم، گفت: اولین ویژگی منابع طبیعی ما این است که وسیع‌ترین جنگل‌های کشور با گونه‌های مختلف در اختیار داریم و همچنین حائز و رتبه دوم و سوم مراتع با وسعتی قابل توجه هستیم.

استاندار فارس عنوان کرد: اگر به بهره برداران سختکوشی که بر مبنای تجربه توانسته‌اند محافظ جنگل و مراتع ما در گروه‌های عشایری باشند، آموزش داده شود، خود آن‌ها سربازان خوبی برای حفاظت و نگهداری از این مراتع خواهند بود.

رحیمی با اشاره به قرارگیری فارس در یک منطقه گرم و خشک و تداوم خشکسالی‌ها در سال زراعی جاری، گفت: آتش سوزی، خشکسالی و استفاده بی رویه از سرزمین، چالش‌های بزرگی برای جنگل و مراتع ما هستند.

استاندار فارس گفت: بیماری‌ها و آفات، تعرض و تصرفات به منابع طبیعی، بیابان‌زایی، آلودگی جنگل و مرتع و معادن نیز می‌تواند تهدید کننده باشند.

رحیمی همچنین تاکید کرد: باید به سمت کاشت جنگل و درختکاری‌هایی که بتوان از محصول آن استفاده کرد، برویم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار