صدور تاییدیه سلامت برای ۳۰۳ تن مغز بادام صادراتی در چهارمحال و بختیاری

از ابتدای مهرماه امسال تاکنون بیش از ۳۰۳ تن مغز بادام برای صادرات مورد تایید مرکز قرنطینه گیاهی چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسین برزگر معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای مهرماه امسال پس از برداشت محصول بادام تاکنون بیش از ۳۰۳ تن مغز بادام برای صادرات مورد تایید مرکز قرنطینه گیاهی استان قرار گرفته و تاییدیه سلامت برای آن صادر شده است.

او افزود: در مرکز قرنطینه گیاهی استان، محصولات از نظر نوع بیماری و آفات مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرد تا محصول بدون بیماری و آفت به بازار عرضه شود، که این میزان مغز بادام مامایی پس از دریافت تایید مرکز قرنطینه برای صادرات به بنادر جنوبی کشور ارسال شد.


بیشتر بخوانید


برزگر اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت حفظ نباتات در راستای ارسال محموله‌های تولیدی از مبادی قرنطینه استان در چارچوب ضوابط قرنطینه گیاهی شرایط را تسهیل کرده و آماده همکاری با صادرکنندگان استان است.

او ادامه داد: یکی از مهمترین محصولات صادراتی باغی استان بادام به خصوص بادام مامایی است که این رقم بازار پسندی بیشتری نسبت به سایر ارقام دارد.

برزگر گفت: ارزش تولیدات باغی استان بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال است که از لحاظ وزنی ۱۳ درصد تولیدات کشاورزی و از لحاظ ارزش ریالی بیش از ۳۰ درصد ارزش تولیدات کشاورزی استان را به خود اختصاص داده است.

او به ارزش اقتصادی و ارزآوری محصولات باغی استان اشاره کرد و افزود: این استان با تولید سالانه بیش از۲۰ هزار تن بادام رتبه نخست تولید بادام آبی کشور را به خود اختصاص داده است.

برزگر اضافه کرد: بادام مامایی به دلیل رنگ روشن مغز، عطر و طعم خاص و ارزش غذایی کامل، مشتریان بیشتری دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار