با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا عملکرد فدراسیون پزشکی ورزشی در سال ۹۹ مثبت بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  فعالیت‌های فدراسیون پزشکی ورزشی در سال ۹۹ بیش از هر فدراسیون دیگری در امتداد فعالیت‌های ستاد مقابله با کرونا در ورزش بود.

ستاد مقابله با کرونا در فدراسیون پزشکی ورزشی که با دستور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان تشکیل شده بود و نقش حمایتی و صیانت از سلامت جامعه بزرگ ورزش را به ویژه در این روز‌های دشوار شیوع کرونا بر عهده داشت فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه مقابله با کرونا در ورزش کرد.

از همان نخستین روز‌های شیوع اولیه کرونا در کشور فدراسیون پزشکی ورزشی اقدامات و آموزش‌های لازم برای مقابله با این ویروس را در دستور کار قرار داده بود و تشکیل پرونده‌های سلامت برای ورزشکاران را در اولویت کار‌های خود قرار داد.

مکاتبه با سایر فدراسیون‌های ورزشی

اقدامات تنها محصور به فدراسیون پزشکی ورزشی نشد و مکاتبات لازم با دیگر فدراسیون‌های ورزشی برای آگاه سازی آن‌ها در بحث برگزاری مسابقات، اردو‌های تمرینی، جلسات و مجامع و سفر‌های برون مرزی و داخلی به صورت متداوم در دستور کار قرار گرفت.

شیوه نامه های بهداشتی و موارد ایمنی جلوگیری از شیوع کرونا در هر فدراسیون به فراخور شرایط خاص و ویژه همان فدراسیون تدوین می‌شد تا ورزشکاران و خانواده آن رشته ضمن رعایت همه موارد کمترین آسیب را ببینند.

راه اندازی پویش در خانه می‌مانیم

فدراسیون پزشکی ورزشی در اقدامی اثر گذار پویش در خانه می‌مانیم و ورزش می‌کنیم را راه انداخت و ورزشکاران کشورمان در رشته‌های مختلف این پویش را تبلیغ کردند.

کنترل و رصد ورزشکاران المپیکی از دیگر اقداماتی بود که مسئولان پزشکی ورزشی انجام دادند. در واقع در روز‌های دشوار کرونایی هیچ ورزشکاری به حال خود رها نشده بود و مراحل درمانی و پیگیری برای سلامت ورزشکارانی که درگیر این ویروس منحوس شده بودند با جدیت دنبال شد.

به عبارتی دیگر عمده فعالیت‌های این فدراسیون در یک سال گذشته فعالیت‌های مقابله با ویروس کرونا بود.

لیگ برتر بدون تماشاگر

از آنجایی که تعطیلی رقابت‌های ورزشی تا زمان مشخصی قابل تداوم بود فدراسیون پزشکی ورزشی برگزاری رقابت‌های ورزشی از جمله مسابقات لیگ برتر فوتبال را با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در دستور کار قرار داد. به عنوان مثال مسابقات فوتبال بدون تماشاگر دنبال شد.

مسابقات سایر رشته‌های ورزشی نیز هرکدام به نوبت و با بررسی موشکافانه و تخصصی در مسیر برگزاری قرار گرفت تا در عین رعایت شیوه نامه های بهداشتی ورزش از حالت تعطیل و نیمه تعطیل خارج شود.

برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون و بازگشت نوروزی

مهرزاد خلیلیان سرپرستی فدراسیون پزشکی ورزشی را تا قبل از انتخابات این فدراسیون عهده دار بود و تمامی اقدامات لازم برای مقابله با ویروس کرونا را دنبال کرد. در نهایت او جای خود را به محمد اسد مسجدی داد. با برگزاری انتخابات در ۱۵ دی ماه غلامرضا نوروزی با ۲۷ رای مجدد به راس این فدراسیون بازگشت و حالا تمام اقدامات لازم برای مقابله با ویروس کرونا توسط او پیگیری می‌شود.

فدراسیون پزشکی ورزشی به عنوان متولی سلامت در میان فدراسیون‌های ورزشی دغدغه‌ای به غیر از حفظ عنصر گرانبهای سلامتی در میان جامعه بزرگ ورزش ندارد. در مجموع شاید پرکارترین فدراسیون کشور در سال دشوار و سخت ۹۹ باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار