معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی استان کرمان گفت: مرمت بنای تاریخی شتر گلو ماهان مردادماه سال ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجتبی شفیعی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان در بخش ماهان گفت: مرمت و بازسازی بنای تاریخی شتر گلو ماهان، مرداد ماه سال ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسد. 

او با اشاره به اینکه بنای تاریخی شترگلو ماهان برای مرمت و بهره‌برداری به بخش خصوصی واگذار شده است، بیان کرد: تاکنون بیش از ۸۰ درصد این بنای تاریخی مرمت و بازسازی شده است.

شفیعی بیان کرد: در این عملیات، مرمت و بازسازی حوض‌خانه و الحاقات این بنای تاریخی و همچنین محوطه‌سازی و آواربرداری بخش‌های فرسوده آن انجام گرفته است.

او با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۲ میلیارد ریال صرف مرمت بنای شترگلو ماهان شده است، گفت: پس از اتمام عملیات مرمت و بازسازی، این بنای تاریخی با کاربری اقامتی و پذیرایی به بهره برداری می‌رسد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان تصریح کرد: این بنای تاریخی به دوره قاجاریه باز می‌گردد و در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار