به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،محمدرضا بهرامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با بیان اینکه استان قم شاهراه مواصلاتی بین استانهای مختلف است و نیاز به ۵ پایگاه امداد جادهای در اطراف استان احساس میشود، گفت: از مسئولان عالی رتبه استان خواهشمندم دستگاههای امدادی را در افزایش تعداد پایگاههای امدادی و لجستیکی تقویت و همیاری کنند تا بر تعداد آنها افزوده شود و امیدوار هستیم تا با کمک خیران دومین پایگاه امدای خیر ساز در محور قم _ گرمسار را در اردیبهشت سال آینده افتتاح کنیم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با بیان اینکه یکی از اصول هفتگانه جمعیت هلال احمر بخش حمایتی است، افزود: در مهار بیماری کرونا با همکاری کلیه دستگاههای امدادی در بخشهای مختلف به مردم و همشهریان خدمت رسانی و حمایت کردیم.
بهرامی با اشاره به اینکه بستههای حمایتی جمعیت هلال احمر قم شامل بسته بندیهای اقلام بهداشتی و معیشتی بود، گفت: در چندین مرحله در قالب رزمایش مواسات و همدلی، کمک مومنانه به همشهریان خدمت رسانی کردیم که در مرحله اول توانستیم ۸ هزار بسته معیشتی و در مرحله دوم ۱ هزار و ۴۰۰ بسته معیشتی اهدا کردیم و به لطف خدا تا انتهای سال جاری مرحله سوم این رزمایش با اهدای ۲ هزار بسته در قالب طرح فرشتگان رحمت به افراد نیازمند ادامه مییابد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه در سال جاری با وجود شیوع کرونا در کشور، بحث آموزشهای امدادی در هلال احمر به شکل ویژه دنبال و پیگیری میشد، ادامه داد: افراد مختلف از مدرسه امداد و نجات درباره بیماری کرونا در مکانهای مختلف، آموختند.
بهرامی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان قم در سطح کشور دارای رتبهای مناسب و رو به بالا در بحث آموزش قرار دارد، افزود: در طول ایام شیوع کرونا بیش از ۱۰ هزار نفر از هم استانیها در ۵ رشته در کلاسهای مختلف در شعبههای مختلف آموزش لازم را کسب کردند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر در بحث کنترل ورود و خروج مسافران و … در ورودی شهرها بحث تب سنجی را عهده دار بودند، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور تا به حال، ۳۰۰ هزار پیامک در بحث آموزشهای امدادی و آگاه سازی آنها به همشهریان ارسال شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با بیان اینکه ۲۱۳ نفر از اعضای هلال احمر قم از زمان شیوع کرونا، توسط مرکز بهداشت در زمینه کرونا آموزش دیدند و اقدام به خدمت رسانی در طرح شهید سلیمانی کردند، افزود: از ابتدای طرح شهید سلیمانی نیز ۷ هزار و ۹۵۴ بازدید را تیمهای هلال احمر در قالب طرح شهید سلیمانی انجام دادهاند.
محمدرضا بهرامی با تاکید بر اینکه سامانه ۱۱۲ «ندای امداد» است و تلفنی بین المللی است که نیاز به سیم کارت ندارد و به مردم کمک میکند، ادامه داد: سامانه ۱۱۲ که در کرونا نیز دو آیتم به آن اضافه شده است به مردم به صورت تلفنی خدمت میکند و از مردم خواهشمندیم که برای سامانههای امدادی در کشور مزاحمت ایجاد نکنند تا افراد مشغول در این سامانه به بهترین نحو به مردم خدمت رسانی کنند.
انتهای پیام/ح