سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از اجرای طرح جمع آوری جداگانه ته سیگار به منظور بازیافت این پسماند خطرناک در کرج خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، محمد مسیبی، سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با اشاره به اجرای طرح جداسازی ته سیگار از زباله گفت: به منظور کاهش آثار مخرب ته سیگار‌های رها شده در محیط زیست که طبق تحقیقات کارشناسان عامل اصلی فرسایش خاک، از بین رفتن گونه‌های مختلف گیاهی و آلودگی آب است این طرح به صورت آزمایشی کار خود را آغاز کرده است.

او افزود: در لندفیل جدید بهداشتی که در مرکز دفع و پردازش حلقه دره احداث شده، لندفیلی مجزا برای نگهداری این ماده سمی طراحی و اجرا شده است که درآینده نزدیک در مصارف شهری از قبیل آسفالت و بتن بازیافت و استفاده شود.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با اشاره به این که این طرح با هماهنگی پویش مردمی نه به ته سیگار به اجرا درآمده است، افزود: کار طراحی، ساخت و نصب سطل‌های مخصوص در بوستان‌های خانواده، ایران زمین، مکعب، گلستان و چمران به اتمام رسیده است و در سال آینده این سطل‌های مخصوص جمع آوری ته سیگار در اماکن پرتردد از قبیل مترو و ادارات سطح استان جانمایی و نصب خواهدشد.

لندفیل یا خاک چال به گودال یا محلی گفته می شود که انواع زباله و پسماند به آنجا منتقل و دفن می شوند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.