نخبگان علمی زیر چتر حمایت مهارتی و معیشتی قرار می گیرند

مدیرعامل مجمع حامیان جامعه نخبگان علوم اسلامی و انسانی از حمایت مهارتی و معیشتی نخبگان علمی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت الاسلام والمسلمین حسین فخر روحانی ،مدیرعامل مجمع حامیان جامعه نخبگان علوم اسلامی و انسانی روز یکشنبه در نشست تشریح عملکرد یک ساله مجمع حامیان جامعه نخبگانی در جمع خبرنگاران گفت: برای جلوگیری از افت علمی، حمایت از نخبگان و بسترسازی برای رشد و تعالی جامعه، حمایت‌های معیشتی، مهارتی و خدماتی از جامعه نخبگانی انجام می‌شود.

او افزود: پیگیری امور نیازمندان و خدمات اجتماعی یکی از وظایف مهم جامعه روحانیت است، همچنین حمایت از نخبگان دانشگاهی و حوزوی در دستور کار این مجمع قرار گرفته است.

به گفته  مدیرعامل مجمع حامیان جامعه نخبگان علوم اسلامی و انسانی به منظور شناسایی و حمایت از نخبگان حوزوی و دانشگاهی مطالعات سه ساله انجام گرفته است و در این زمینه حمایت‌هایی در زمینه معیشتی، خدمات علمی و امور مهارتی به آن‌ها ارائه می‌شود.

فخر روحانی ادامه داد: تا زمانی که نخبگان علمی با مشکلات معیشتی و نیاز‌های پایه‌ای دست و پنجه نرم کنند نمی‌توانند به حل  مشکلات جامعه ورود پیدا کنند.

مدیرعامل مجمع حامیان جامعه نخبگان علوم اسلامی و انسانی بیان کرد: مجمع حامیان جامعه نخبگانی از فروردین ماه امسال فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده است و اهداف این مجمع به نحوی تنظیم شده است که با کار‌های مرکز خدمات حوزه علمیه موازی کاری نشود.

فخر روحانی گفت: حمایت‌های مجمع حامیان جامعه نخبگانی منحصر به طلاب نیست و شامل تمام نخبگان علوم انسانی و اسلامی می‌شود و حمایت‌ های معیشتی این مجمع از نخبگان نیز به صورت ویژه تری صورت می‌گیرد.

به گفته او مجمع حامیان جامعه نخبگانی در امر شناسایی نخبگان ورود پیدا نمی‌ کند و اسامی نخبگان علوم اسلامی و انسانی از نهاد‌های تخصصی دریافت می‌شود و بعد از آن حمایت‌های لازم از این افراد در مسیر بهبود مشکلات و معضلات جامعه عملیاتی می‌گردد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار