شهردار ایرانشهر گفت: ایرانشهر با داشتن ١۶٠ هکتار فضای سبز، سرسبزترین شهر سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود بطوریکه سرانه فضای سبز هر شهروند ایرانشهری حدود ١١ مترمربع است.

نوراحمد درخوش شهردار ایرانشهر  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:فضای سبز در شهرها به عنوان مجاری تنفسی شهرنشینان به شمار می‌آید و باید در حفظ این فضا کوشا باشیم.

او با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در توسعه و نگهداری فضای سبز گفت: تلاش خواهیم کرد فرهنگ درختکاری و حفاظت از فضای سبز در بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها نهادینه شود.

شهردار ایرانشهر با بیان اینکه با هدف توسعه فضای سبز سالانه بیش از ١۵٠ هزار نهال گلدانی در ایرانشهر تولید می‌شود افزود: این نهال‌ها در سطح شهر کشت می‌شود.

او  با بیان اینکه نهال‌های تولید شده در محله‌ها، فضاهای آموزشی و پارک‌های سطح شهر کاشته می‌شود اظهارداشت: از خانواده‌ها درخواست می‌کنیم علاوه بر حفظ و نگهداری فضای سبز، شهرداری را در تولید نهال کمک کنند.

درخوش وجود منابع آبی پایدار و شرایط اقلیمی مناسب را از دلایل سرسبزی ایرانشهر دانست و خاطرنشان کرد: شهرداری علاوه بر جداسازی شبکه آب شهری از فضای سبز و پارک‌ها اقدام به آبیاری تحت فشار فضای سبز کرده به طوریکه این اقدام نقش بسیار مهمی در کاهش مصرف آب و توسعه فضای سبز دارد.

 شهر ایرانشهر با ٣٠ هزار و ٢٠٠ کیلومتر مربع مساحت به عنوان یکی از کلان شهرهای سیستان و بلوچستان مطرح است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار