معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم در مورد خرید املاک به همشهریان توصیه هایی کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از دادگستری قم،حجت الاسلام والمسلمین مجید یزدی،معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم از همشهریان خواست از خرید املاک با اسناد عادی به صورت قولنامه‌ای خودداری کنند، چرا که فوت یا حجر فروشنده یا یکی از فروشندگان در ایادی قبلی موجب بروز مشکلات حقوقی جدی برای خریداران خواهد شد.

او با اشاره به این که احراز هویت فروشنده ملک و تطبیق آن با مشخصات صاحب سند می‌بایست اولین اقدام قبل از انجام هر گونه معامله‌ای باشد ،افزود: از همشهریان تقاضا داریم قبل از هرگونه خرید و فروش از این که سند مورد معامله به عنوان وثایق بانکی و یا به حکم مراجع قضایی مورد توقیف نباشد، اطمینان حاصل کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم افزود: استعلام تایید اصالت وکالتنامه‌ها از طریق شناسه یکتای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و تدقیق در متن وکالتنامه از حیث تصریح شدن وکالت در فروش و اذن وکیل در قبض ثمن معامله بسیار حائز اهمیت است.

او تصریح کرد: انطباق محل استقرار، مساحت و حد و حدود ملک مورد معامله در قولنامه‌های عادی با مشخصات ملک مورد توافق، قبل از امضاء قرارداد، از موارد ضروری در پیشگیری از اختلافات حقوقی می‌باشد.

یزدی در خصوص معضلات مربوط به پیش فروش ساختمان نیز گفت: به موجب قانون، قرارداد پیش فروش ساختمان می‌بایست پس از مرحله پی ریزی ساختمان و تنها از طریق دفتر اسناد رسمی به ثبت برسد و خریدار قبل از انعقاد قرارداد پیش فروش ساختمان نسبت به مشخصات مورد معامله شامل واحد ثبتی، مساحت، طبقه، محل پارکینگ و انباری، مصالح مورد استفاده و اشتراکات اطلاع پیدا کند و این موارد در قرارداد قید گردد و همچنین بهای ملک، چگونگی پرداخت و موعد تحویل و ضمانت اجرای عدم پرداخت به موقع می‌بایست با دقت و جزئیات در قرارداد پیش فروش مشخص شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
خوب
آخرین اخبار