با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم بویژه در ایام شلوغ پیش از عید، می‌توان از افزایش شیوع بیماری جلوگیری کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طی هفته گذشته روند شیوع بیماری کرونا نسبتا رو به ثبات و حتی کاهشی بود، ولی متاسفانه طی دو سه روز گذشته شاهد روند رو به افزایش شیوع بیماری و نوسانات کوچک هستیم گفت: باید تلاش کرد دامنه نوسانات بلند، پردامنه و ادامه دار نباشد.

او افزود: امید است با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم، بویژه در ایام شلوغ پیش از عید از افزایش شیوع بیماری جلوگیری به عمل آید.


بیشتر بخوانید


شیرانی، از دید و بازدید‌ها بعنوان مهمترین تهدید برای افزایش شیوع بیماری کرونا در ایام نوروز یاد کرد و افزود: اگر چه سخت است، ولی مردم باید این عید را هم تحمل کنند و از تجمع در محل‌های سربسته با جمعیت زیاد برای مدت طولانی و همراه با پذیرایی خودداری نمایند.

او ادامه داد: حضور خانواده‌ها بصورت منحصر به فرد و تکی در محیط‌های باز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانعی ندارد.

شیرانی، در خصوص روند واکسیناسیون کووید ۱۹ نیز اظهار داشت: برای واکسیناسیون عمومی باید منتظر تولید واکسن داخلی باشیم، ولی به نظر می‌رسد حجم وسیع واکسیناسیون از اوایل تابستان شروع شد.

او افزود: تا اواخر بهار سال آینده واکسیناسیون با واکسن‌های وارداتی است که حجم آن وسیع نیست.

شیرانی اضافه کرد: توان تولید واکسن در کشور بالاست و از اوخر خرداد یا نهایتا اوایل تابستان بنظر می‌رسد واکسن ایرانی وارد بازار می‌شود و واکسیناسیون حجیم مردم کشور انجام می‌شود.

او ادامه داد: با واکسن‌های وارداتی واکسیناسیون کادر درمان و سالمندان پرخطر در اولویت است که به تدریج در حال انجام است و پیش بینی می‌شود در بهار بسیاری از افراد پرخطر واکسن را دریافت کنند.

شیرانی با بیان اینکه، در برخی مطالعات انجام شده یک مقدار آلودگی از طریق سطوح کمرنگ‌تر شده افزود: این به معنی بی اهمیت شدن انتقال آلودگی از طریق سطوح نیست، کما اینکه در مطالعات بسیاری همچنان آلودگی از طریق سطوح مطرح می‌باشد، اما آنچه حائز اهمیت است، رعایت سه نکته کلیدی رعایت بهداشت تنفسی و دست ها، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک می‌باشد.

او ادامه داد: در خصوص محل‌هایی که احتمال وجود ویروس جهش یافته بالاست با توجه به قدرت سرایت بالای ویروس جهش یافته استفاده از دو ماسک توصیه می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.