نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی هرمزگان به ریاست استاندار هرمزگان و با حضور غلامرضا شریعتی رئیس سازمان ملی استاندارد در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، فریدون همتی، استاندار هرمزگان در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی هرمزگان که با حضور غلامرضا شریعتی رئیس سازمان ملی استاندارد در بندرعباس برگزار شد، گفت:سازمان استاندارد در تحقق اهداف حوزه تولید، صادرات و واردات کالا و همچنین رضایتمندی مصرف کنندگان کالا با تایید و اطمینان بخشی نسبت به کیفیت و سلامت کالا‌ها نقش مهمی دارد.

همتی با تاکید بر لزوم تسریع در روند انجام کار‌ها در حوزه تولید، صادرات و واردات کالا، افزود:سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در زمینه بررسی سلامت و استاندارد کالا نقش دارند، باید با همکاری بیشتر با یکدیگر از موازی‌کاری جلوگیری و شرایطی را فراهم کنند که به سرعت پاسخگوی مراجعه کنندگان باشند.

او گفت: تسریع در روند انجام کارها تاثیر بسیار خوبی در فعالیت‌های مربوط به تولید و صادرات کالا دارد.


بیشتر بخوانید


غلامرضا شریعتی، رئیس سازمان ملی استاندارد نیز با اشاره به بازدیدش از بندر شهید رجایی و واحد‌های تولیدی هرمزگان، گفت: سازمان ملی استاندارد برای تسهیل تجارت، بسته‌های حمایتی را تدارک دیده و در این بسته‌ها دو موضوع امنیت غذایی و کیفیت به عنوان مکمل مورد توجه قرار گرفته است و شرایط تجار و ملوانان نیز برای صادرات و واردات کالا‌های اساسی تسهیل می‌شود.

شریعتی با بیان اینکه اقدامات لازم به منظور تسهیل صادرات از سوی سازمان ملی استاندارد انجام می‌شود، افزود: تصمیماتی که از سوی سازمان ملی استاندارد برای تسهیل شرایط واردات و صادرات کالا در هرمزگان اتخاذ می‌شود، نتیجه آن در کل کشور اثرگذار است، چرا که این استان دروازه اصلی ورود و خروج کالا در کشور محسوب می‌شود و نیازمند توجه ویژه است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.