بهره برداری از سه مرکز نیکوکاری و کارآفرینی در تربت حیدریه

رئیس کمیته امداد تربت حیدریه گفت: ۳ مرکز جدید نیکوکاری و کار آفرینی در روستا‌های بخش رخ و کدکن افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  سید سعید عبدالله زاده مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) تربت حیدریه گفت: این مراکز نیکوکاری و کار آفرینی با تلاش اهالی، اعضای شورا و دهیاری روستا و همکاری کمیته امداد امام رباط سنگ و با هدف کمک به نیازمندان به بهره برداری رسید.

او افزود: راه اندازی این گونه مراکز نیکوکاری، یک واحد مردمی تحت پوشش کمیته امداد امام است که در سطح محلات و یا روستا‌ها تشکیل و در راستای توسعه مشارکت‌های مردمی و ارائه خدمات به محرومین تحت نظارت این نهاد فعالیت می‌کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی ره تربت حیدریه ادامه داد: این مراکز با هدف شناسایی معتمدین و به منظور حمایت از محرومین با کمک‌های نقدی و غیر‌نقدی با هدف محرومیت زدایی راه اندازی می‌شود.

عبدالله زاده بیان کرد: شناسایی، ارتباط و تعامل موثر با اشخاص حقیقی و حقوقی تاثیرگذار از جمله خیرین به منظور استفاده بهینه از ظرفیت آنان به منظور رفع مشکلات محرومین، طراحی و استقرار مدیریت شبکه‌های نیکوکاری با تمرکز بر محله و منطقه، برون سپاری و توسعه خدمت رسانی به محرومین، ایجاد همبستگی، توازن اجتماعی در جامعه و ارتقای فرهنگ انفاق و نیکوکاری از جمله اهدافی است که این مرکز دنبال خواهد کرد.

او با بیان اینکه وظایف و اختیارات این مرکز به دو بخش امور مشارکتی و امور حمایتی تقسیم می‌شود، تصریح کرد: شناسایی نیازمندان واقعی و ثبت اطلاعات آنها، شناسایی، دسته بندی و اولویت بندی نیاز‌های محرومین، معرفی و ارجاع افراد نیازمند به اداره امداد به منظور بهره‌مندی از خدمات مددکاری تخصصی از جمله فعالیت‌های امور حمایتی مرکز نیکوکاری است.

انتهای پیام/ا. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار