جلیلی گفت: اکنون تجهیزات نیمه صنعتی واکسن کووایران برکت مستقر و چک شده و از امروز تولید نیمه صنعتی آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن جلیلی مدیر گروه تحقیقات تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان امام در حاشیه مراسم آغاز مطالعات بالینی فاز ۲ و ۳ واکسن کووایران برکت گفت: تولید انبوه واکسن از مشکلات پیش روی جامعه جهانی است.

او با بیان اینکه اولین بار است که دنیا با این حجم از تقاضا برای تولید واکسن مواجه می‌شود، گفت: نادانسته‌های بشری پیرامون این بیماری و تولید واکسن زیاد است.

جلیلی گفت: تولید انبوه برای ما حائز اهمیت بود و در ابتدای امر سایت کوچکی راه اندازی کردیم.

او با بیان اینکه در جریان مطالعات بالینی، فاز نیمه صنعتی را کلید زدیم و اکنون تجهیزات صد در صد مستقر و چک شده و از امروز تولید نیمه صنعتی آغاز شده است، بیان کرد: پیش بینی ما این است که بیش از یک تا دو میلیون دز در فاز نیمه صنعتی به صورت ماهانه تولید شود.

او گفت: اگر فرایند بهره وری سرعت یابد این رقم افزایش می‌یابد و برآورد اولیه این است تا به مرور آن را توسعه دهیم.

مدیر گروه تحقیقات تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان امام و مسئول تیم تولید واکسن افزود: ما فاز صنعتی را هم آغاز کردیم و اتفاق کم نظیری است. آخر آذر ماه عملیات ساختمانی سایت تولید صنعتی آغاز شد و ۸۴ درصد پیشرفت داشته است و به محض تکمیل ساختمان عملیات نصب تجهیزات انجام می‌شود.

جلیلی با بیان اینکه پیش بینی اولیه ما تولید بیش از ۱۰ میلیون دز در ماه است، ادامه داد: اگر محققان راندمان را افزایش دهند این عدد قابل افزایش خواهد بود.

او با بیان اینکه از اواسط مطالعه فاز بالینی فاز نیمه صنعتی را استارت زدیم و در حال حاضر تجهیزات آن ١٠٠ درصد مستقر شده است، گفت: این سایت به طور آزمایشی مورد بهره برداری قرار گرفته است و پیش‌بینی ما این است که با توجه به تولید نیمه صنعتی یک تادومیلیون دز در ماه را داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار