در طرح امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر، امدادگران چهارمحال و بختیاری به مردم خدمت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ایرج کیانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به شیوع کرونا، ماموریت جدیدی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برای جمعیت هلال احمر تعریف شد که در کنار نیرو‌های وزارت بهداشت و درمان، مبادی ورودی مسافری مانند فرودگاه‌ها و نقاط مرزی را کنترل و غربالگری کنند.

او افزود: در طرح نوروزی جمعیت هلال‌احمر که از ۲۵ اسفند ماه آغاز شد، امدادگران استان در ۲۳ پایگاه ثابت و سیار فعال خواهد شد و در استان ۲۸ دستگاه خودروی آمبولانس و یک فروند بالگرد به صورت شبانه‌روزی خدمات امداد و نجات ارائه می‌کنند.


بیشتر بخوانید


کیانی اضافه کرد: در طرح ملی امداد و نجات زمستانه که از ابتدای دی‌ماه آغاز شد به سه هزار و ۲۵ نفر حادثه‌دیده در استان امدادرسانی شد.

او گفت: در این طرح به حادثه دیدگان ۱۳۴ حادثه از جمله برف و کولاک، حوادث جاده‌ای، شهری، کوهستان و خدمات حضوری امدادرسانی شد.

کیانی تصریح کرد: در طرح زمستانه، ۴۹ نفر که دچار مصدومیت شده بودند نجات یافتند که از این تعداد ۴۱ نفر به بیمارستان منتقل شدند و هشت نفر به صورت سرپایی درمان شدند و در این مدت به۵۳ نفر حادثه‌دیده اسکان داده شد و بیش از ۳۲۰ بسته غذایی بین حادثه دیدگان توزیع شد.

او اظهار داشت: ۲۳۰ تیم عملیاتی و امداد و نجات در این طرح فعال بود و ۱۳۰ دستگاه خودروی آمبولانس نیز حضور داشت.

کیانی ادامه داد: شش هزار و ۹۷۸ نفر داوطلب و ۲۴۵ نفر عضو جمعیت هلال احمر استان هستند که در حوزه‌های مختلف امدادرسانی می‌کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار