رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی:

تعطیلات نوروزی نباید موجب بی توجهی و غفلت از بیت المال و منابع ملی وطبیعی شود

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: تعطیلات نوروزی نباید موجب بی توجهی و غفلت از بیت المال و منابع ملی وطبیعی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، علی اکبر گروسی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جلسه دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان به نقش مهم دادستان‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: دادستان‌ها باید از تمام ظرفیتها، خصوصاً شورای حل اختلاف بهره بگیرند تا در کاهش موجودی پرونده‌ها بتوانند موفق عمل کنند.

او ادامه داد: در بحث نظارت بر آرای صادره که قوه قضائیه هم به آن نگاه و توجه ویژه دارد نیازمند است که دادستان‌ها قرار‌های صادره از شعب دادسرا را با دقت مورد پایش و رصد قرار دهند و ایرادات قانونی را برطرف و از افزایش جمعیت کیفری زندان‌ها جلوگیری نمایند.

این مقام قضایی در ادامه دادستان‌ها را به امر حقوق عامه سفارش کرد و از آن‌ها خواست: حقوق عامه و بیت المال خصوصاً منابع طبیعی و ملی را به جد مورد توجه و رصد قرار دهند.

گروسی تاکید کرد: در ایام نوروز نباید تعطیلات موجب بی توجهی و غفلت مقامات قضایی از وظایف مقرر قانونی و نهایتاً تضییع حقوق بیت المال خصوصاً منابع طبیعی و ملی گردد.

رئیس کل دادگستری استان استفاده از ظرفیت‌های گروه‌ها و نهاد‌های مردمی را در امر مبارزه با فساد موثر دانست و از دادستان‌ها خواست: برای موفقیت در بحث گزارشگران فساد نیازمند هست تا ارتباط خوبی با مردم برقرار گردد.

در این جلسه مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز گفت: صیانت از امنیت و آرامش مردم اولویت اصلی دادسرا‌ها بوده و هر نوع تهدیدی علیه امنیت و آرامش مردم باید مورد توجه دادستان‌ها به عنوان مدعی العموم قرار گیرد و در این خصوص از هیچ گونه تلاشی فروگذار ننماید.

مجیدی در بحث حقوق بیت المال هم از دادستان‌ها خواست نسبت به شناسایی نکات آسیب زا و عوامل تضییع کننده حقوق بیت المال در حوزه قضایی خود اقدام کنند و ادارات و ارگان‌های مرتبط را پای کار بکشندو برای ایام تعطیلات نوروز کشیک‌های نظارتی بگمارند و منابع ملی وطبیعی را رصد کنند

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.