معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت : آن دسته از متخلفان و هنجارشکنان مراسم سنتی چهارشنبه پایان سال که بخواهند به بهانه شادی در نظم و امنیت عمومی اخلال ایجاد کرده و مزاحم دیگران شوند تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت می‌مانند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمدرضا آمویی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت : پلیس هیچگاه مخالف شادی مردم نبوده و همواره نیز تلاش کرده شرایط ایمنی را برای شادی آن‌ها و خصوصا جوانان فراهم کند، اما در این میان متاسفانه افرادی هستند که به بهانه شادی و برپایی مراسمات سنتی باعث هرج و مرج و بی نظمی شده و برای خانواده‌ها و مردم ایجاد مزاحمت می‌کنند.

او گفت : روی صحبت و اخطار پلیس با این افراد است که تصور می‌کنند به بهانه شادی می‌توانند با اقدامات هنجارشکنانه مزاحمت ایجاد کرده و برای دیگران مشکل ساز شوند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه افزود: پلیس قاطعانه با این افراد برخورد کرده و علاوه بر دستگیری و بازداشت آنها، خودروهایشان را نیز تا پایان تعطیلات نوروزی توقیف و در پارکینگ نگه خواهد داشت.

او افزود: امسال هم مانند پارسال و به علت تداوم شیوع کرونا و جهش این بیماری از حضور در اجتماعات خودداری و به صورت مختصر و محدود آیین سنتی چهارشنبه پایان سال را برپا کنند.

آمویی ادامه داد: خوب است شهروندان مراسم چهارشنبه پایانی سال را به صورت کوچه محور برگزار کرده و والدین نیز بر رفتار کودکان و نوجوانان خود نظارت لازم را داشته باشند تا شاهد اتفاقات و حوادث تلخ نباشیم.

معاون اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به درگیر بودن نیرو‌های درمانی و امدادی در بحث مقابله با کرونا، گفت: شایسته است با عمل به توصیه‌های ارائه شده برای لحظه‌ای شادی زودگذر جان خود را به خطر نیاندازیم و زحمات کادر درمان را هم مضاعف نکنیم.

ناامن‌تر کردن فضا برای سارقان

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به افزایش سرقت در کرمانشاه، گفت: یکی از برنامه‌های جدی پلیس در سال آینده ناامن‌تر کردن فضا برای سارقان خصوصا کسانی است که اقدام به سرقت تجهیزات مخابراتی و سیم برق می‌کنند.

جمال سلمانی افزود: پدیده سرقت همواره جزو موضوعاتی بوده که علاوه بر زیان‌های اقتصادی تاثیر مخربی در روحیه افراد می‌گذارد.

او ادامه داد: در همین راستا پلیس تلاش‌های بسیاری برای مقابله با پدیده سرقت در سال جاری داشت که تا حدی نیز موفق بود و بسیاری از سرقت‌ها کشف و آمار دستگیری‌ها نیز افزایش یافت.

 سلمانی گفت: یکی از موارد متعدد سرقت مربوط به تجهیزات مخابراتی و سیم برق است که باید تلاش بیشتری برای جلوگیری از این کار صورت گیرد.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: در عین حال امسال و با تلاش‌های صورت گرفته بیش از ۱۱ هزار سارق دستگیر شدند که نسبت به سال قبل ۱۶ درصد رشد داشته است.

او با بیان اینکه عمده سارقان دستگیر شده بین ۲۵ تا ۳۵ سال سن دارند، گفت: حدود ۷۵ درصد این افراد در بازجویی‌ها عنوان کرده اند بیکار هستند.

سردار سلمانی با بیان اینکه بیشترین سرقت‌های صورت گرفته مربوط به قطعات و محتویات خودرو است، گفت: برای سال آینده پلیس برنامه‌های گسترده تری را در بحث مقابله با سرقت طراحی و اجرا خواهد کرد تا بخشی از نگرانی‌های مردم کاهش یافته و فضا برای سارقان ناامن‌تر از قبل شود.

او از مردم خواست در نگهداری اموال خود مراقبت بیشتری به خرج داده و از وسایل ایمنی لازم مانند قفل پدال و فرمان در خودرو‌های خود استفاده و به هیچ عنوان درب آن را حتی برای لحظه‌ای کوتاه بازنگذارند.

انهدام ۸۰ باند سرقت توسط پلیس آگاهی کرمانشاه

رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه هم از اجرای ۵۱ طرح توسط کاراگاهان اداره مبارزه با سرقت این پلیس در سال جاری خبر داد و گفت: در نتیجه اجرای این طرح‌ها ۸۰ باند منهدم شد.

پرویز نظری افزود: با تلاش‌های صورت گرفته بیش از ۲ هزار و ۲۲۰ فقره سرقت و جرائم مهم نیز توسط کاراگاهان پلیس آگاهی کشف شده که نسبت به پارسال ۱۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

او ادامه داد: امسال بیش از چهار هزار و ۷۶۰ سارق و ۸بیش از ۸۵ مالخر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند

مصالحه ۷۳ درصد از پرونده‌های ورودی به مراکز مشاوره پلیس کرمانشاه

امسال ۷۳ درصد از پرونده‌های ورودی به مراکز مشاوره پلیس کرمانشاه به مصالحه ختم شده است.

رئیس مرکز مشاوره آرامش معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶ هزار و ۷۶۶ پرونده به دوایر مشاوره کلانتری‌های استان و مرکز مشاوره آرامش مستقر در معاونت اجتماعی کرمانشاه ارسال شده است.

 کرمی افزود: از این تعداد پرونده ۱۲ هزار و ۲۴۰ مورد با تلاش مشاوران کلانتری‌ها و مرکز مشاوره استان که معادل ۷۳ درصد کل پرونده‌های ورودی می‌شود، به صلح و سازش ختم شده است.

او با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی پرونده‌های ورودی به مراکز مشاوره پلیس، ادامه داد: علی رغم این افزایش، پرونده‌های منجر به صلح و سازش نسبت به سال قبل کاهشی نداشته است.

رئیس مرکز مشاوره آرامش معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان عمده خدمات مشاوره‌ای ارائه شده به شهروندان را بیشتر در زمینه اختلافات خانوادگی، نزاع و درگیری و مسائل روانشناختی، تحصیلی و حقوقی اعلام کرد.

 کرمی با اشاره به شیوع کرونا در استان، گفت: مشاوران مرکز استان در سال جاری با استفاده از خط تلفنی ۰۹۶۵۸۰ بیش از ۸۰۰ مورد مشاوره تلفنی در خصوص نحوه مواجه با بیمار مبتلا به کرونا و چگونگی حفاظت از خود در مقابل این ویروس را ارائه کردند.

او افزود: مرکز مشاوره ارامش معاونت اجتماعی کرمانشاه و دوایر مشاوره کلانتری‌های استان همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ پذیرای شهروندان برای ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان هستند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.