نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: موضوع انتخابات از مباحث مهم روز است که باید در تریبون‌های نماز جمعه مطرح شود و مردم را به مشارکت حداکثری دعوت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان در همایش ائمه جمعه استان کردستان، بزرگداشت هفته سربازان گمنام و انتخابات ۱۴۰۰ در سنندج، اظهار کرد: خطبه‌های نماز جمعه در شهر‌های کردستان با فصاحت و بلاغت کلامی ارائه می‌شود و این نشان از توانایی و تخصص عزیزان ائمه جمعه از تشیع و تسنن در استان است.

او با تاکید بر ضرورت فصاحت در سخنوری افزود:در خطبه‌ها و سخنرانی‌ها از سخن روز نباید غفلت کرد و با مطالعه اتفاقات روز کشور، منطقه و جهان، در خطبه‌ها اشاره شود و بی‌تفاوت از کنار آن‌ها عبور نکنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان توجه به آسیب‌ها و مشکلات جامعه در خطبه‌ها را ضروری دانست و گفت: باید با مشاوره درست، نصیحت و ... زمینه را برای رفع بخشی از این آسیب‌ها فراهم کرد.

او اذعان کرد: تجربه نشان داده است گاهی انسان‌ها با یک نصیحت و مشاوره درست از مرز سقوط باز می‌گردند لذا خطبه‌های نماز جمعه باید تریبونی برای مشاوره مناسب جامعه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خطرنشان کرد: آسیب‌های اجتماعی و خطرات آن در جامعه باید از طریق تریبون‌های نماز جمعه مطرح و با ارائه راهکار‌های مناسب و آگاه سازی به مردم زمینه رفع و یا کاهش این آسیب‌ها فراهم شود.

او تصریح کرد: در نماز‌های جمعه هر جمعه باید به حضور مردم در انتخابات تاکید شود، چرا که با وجود تمام ضعف‌ها و قوت‌ها کشور متعلق به همه ماست و مشارکت در انتخابات یک وظیفه ملی است.

اوبا بیان اینکه معنویت در خطبه از دیگر نکات حائز اهمیت است، اذعان کرد: در خطبه‌های نماز جمعه باید به اخلاقیات پرداخته شود و با بیان روایت و احادیث از پیامبر و ائمه اطهار مردم را به این سمت و سو سوق داد.

حجت‌الاسلام پورذهبی با تاکید براینکه وحدت‌طلبی، انسجام‌بخشی و... به عنوان اصل بسیار مهمی در خطبه‌های نماز جمعه مدنظر قرار گیرد، گفت: ترویج معنویات و مباحث اخلاقی در کنار وحدت طلبی و آرامش بخشی به مردم ضروری است.

او افزود: افرادی که در رأس نماز جمعه‌های شهرستان‌ها هستند باید با دیگر ائمه جمعه در شهر و روستاه ارتباط و تعامل داشته باشند و فضای همفکری را در شهرستان‌ها ایجاد کنند.

اوبا بیان اینکه نباید اجازه دهیم موضوعی که ناخواسته از زبان کسی جاری شود موجب ایجاد تشنج و گسست شود، گفت: موضوعات را باید با آرامش پیگیری کنیم و اجازه ندهیم زمینه تفرقه در جامعه فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد: کسانی که در راس نماز جمعه‌های استان هستند با همدیگر ارتباط داشته باشند و به ائمه جمعه روستا‌ها سر بزنند، نباید خود را به مباحث مادی محدود کنیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.