بنا به دستور رئیس جمهور ونزوئلا، بکارگیری واکسن آسترازنکا به دلیل عوارض جانبی خطرناک آن در این کشور ممنوع شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، معاون رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد کاراکاس واکسن آسترازنکا را برای استفاده علیه ویروس کرونا در این کشور تائید نمی‌کند.

دلسی رودریگرز روز دوشنبه در نشستی خبری اعلام کرد بنا به دستور رئیس جمهور، ونزوئلا به دلیل عوارض جانبی واکسن آسترازنکا مجوز بکارگیری آن در کشور را نمی‌دهد.

با گزارش عوارض جانبی ناشی از واکسن آسترازنکا از جمله لخته شدن خون، چندین کشور از جمله فرانسه، آلمان، ایتالیا، پرتغال، دانمارک، هلند، ایسلند و نروژ استفاده از این واکسن را به طور موقت متوقف کردند.

با این حال شرکت دارویی آسترازنکا روز یکشنبه اعلام کرد پس از بررسی اطلاعات ایمنی بیش از ۱۷ میلیون فرد تلقیح شده در سراسر اتحادیه اروپا و انگلیس، هیچ شواهدی از افزایش خطر لخته شدن خون ناشی از واکسن خود یافت نکرده است. همچنین سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد هیئت مشورتی این سازمان در حال بررسی واکسن ضد کرونای آسترازنکا است؛ اما تاکنون شاهدی مبنی بر اینکه مشکلی از این واکسن ناشی شده باشد را پیدا نکرده است.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، تا هشتم مارس، کشور‌های اتحادیه اروپا و انگلیس ۱۵ مورد ترومبوز ورید عمقی (تشکیل لخته خونی در دیواره داخلی یک ورید عمقی) و ۲۲ مورد آمبولی ریه در میان افرادی که واکسن آسترازنکا را دریافت کرده اند و شمار آن‌ها به ۱۷ میلیون عدد می‌رسد، به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار