سیجانی گفت: براساس اقدام‌های انجام شده در سال جهش تولید، حجم فعالیت‌های صنعتی در استان با راهبرد تکمیل زنجیره تولید گسترش یافته و فرصت‌های متعدد برای سرمایه‌گذاری و اشتغال در آن ایجاد خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محمود سیجانی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، گفت: صنعت قم دراجرای راهبرد تکمیل زنجیره تولید دستاورد‌های قابل توجهی داشته و امروز صنایع مادری در قم فعالیت می‌کند که وجود هر کدام از آن‌ها موجب شکل‌گیری واحد‌های تولیدی متعدد برای تامین مواد مورد نیاز در تولید محصول نهایی شده‌است.

سیجانی افزود: شکل‌گیری مجموعه‌ای از واحد‌های صنعتی که محصول تولیدی آن‌ها در نهایت برای ساخت یک کالای مشخص مورد استفاده قرار می‌گیرد در شهرک‌های صنعتی قم، موجب افزایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و علاقه فعالان اقتصادی برای حضور در این بخش شده‌است.

او  ادامه داد: توجه به راهبرد تکمیل زنجیره تولید درقم باعث شده تا هزینه تولید محصولاتی که در قالب این طرح مورد توجه بوده است، کاهش یافته و صنعتگران با سهولت بیشتری به مواد و محصولات مورد نیاز خود برای تولید کالای نهایی، دسترسی داشته باشند.

سیجانی گفت: همچنین این راهبرد موجب کاهش آثار منفی تحریم‌های ظالمانه در بخش صنعت‌استان شده و فعالیت‌های صنعتی با اتکا به توان داخلی حتی در شرایط دشوار فشار‌های اقتصادی، بدون توقف ادامه می‌یابد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به ظرفیت بالای شهرک‌های صنعتی قم برای استقرار صنایع تکمیل کننده زنجیره تولید، بیان کرد: در ِآینده نزدیک قم با تکمیل زنجیره تولید بسیاری از محصولات مورد نیاز کشور به یکی از قطب‌های مهم تولید و صادرات این کالا‌ها تبدیل خواهد شد.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آن‌ها به خصوص دو شهرک راهبردی شکوهیه و محمود آباد موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال دارد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای واحد‌های صنعتی قم فراتر از ۵۹ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۸ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده‌است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار