وزارت خارجه آمریکا مدعی پایان دادن به جنگ یمن به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی سیاست خارجی دولت بایدن شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه اسکای نیوز، وزارت خارجه آمریکا از نیرو‌های انصارالله یمن خواست تا با پایان دادن به حمله به عربستان به پای میز مذاکره بیایند.

شبکه العربیه به نقل از بیانیه ادعایی وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: ما تلاش انصارالله برای هدف قرار دادن غیر نظامیان در عربستان را محکوم می‌کنیم. از انصارالله می‌خواهیم حملات خود را متوقف کرده و به میز مذاکره بیاید.

در بخشی از این بیانیه ادعایی، پایان دادن به جنگ یمن یکی از اولویت‌های سیاست خارجی دولت جو بایدن اعلام شد.

ادعای وزارت خارجه آمریکا در خصوص پایان دادن به جنگ یمن در حالی عنوان می‌شود که ائتلاف متجاوز سعودی در سال ۲۰۱۵ با چراغ سبز آمریکا و دیگر کشور‌های غربی و نیز بهره مندی از حمایت اطلاعاتی و نظامی آن‌ها مداخله نظامی در یمن را آغاز کرد. بنا به تائید نهاد‌های بین المللی از جمله سازمان ملل جنگ یمن بزرگترین بحران انسانی را در دنیا رقم زده است.

اخیرا دیوید بیزلی، رئیس اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد اعلام کرد جنگ یمن پیامد‌های بسیار تکان دهنده‌ای به همراه دارد. اگر مداخله فوری درباره یمن صورت نپذیرد، امسال (تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی) حدود چهارصد هزار کودک در یمن جان خود را از دست خواهند داد. این به معنای آن است که تقریبا هر هفتاد و پنج ثانیه، یک کودک یمنی جان خود را از دست می‌دهد. به بیان دیگر، تقریبا هر یک دقیقه، یک کودک در یمن به علت گرسنگی جان می‌دهد. این وضعیت شبیه جهنم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار