قائم مقام معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: سال گذشته در محل اجرای نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری، ۳۰۰ توا‌فق‌نامه با ارزش بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان منعقد شد.

مهدی کشمیری، قائم مقام معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در امور فناوری و مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در حوزه فناوری وزارت علوم، سال قبل دو برنامه برای حمایت‌های طرح‌های پژوهش و فناوری داشتیم. یکی حمایت یارانه‌ای از تجاری سازی فناوری و دیگری معرفی فناوران برتر بود.

او ادامه داد: در سال ۹۹  برنامه «هم فناوری» برای فناوری‌هایی که قابلیت جذب سرمایه و سرمایه گذار را دارند، در نظر گرفته شد. برنامه یارانه تجاری سازی فناوری به این صورت است که فناوری‌هایی که در نمایشگاه‌های مختلف شرکت کنند و موفق به جذب قرارداد شوند، می‌توانند از این یارانه استفاده کنند.

قائم مقام معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در امور فناوری تصریح کرد:  سال گذشته در محل اجرای نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری، ۳۰۰ توا‌فق‌نامه منعقد شد؛ از این تعداد ۱۱۴ توا‌فق‌نامه با مبلغ ۱۷۳ میلیارد تومان به مرحله اجرایی رسید.

او ادامه داد: از بین این ۱۱۴ طرح، ۶۶ طرح مشمول دریافت یارانه ۴ و نیم میلیاردی شد. ۶ فناور برتر داشتیم که هر کدام ۷۵ میلیون گرنت فناوری برای توسعه فناوری‌های خود را دریافت کردند.

کشمیری ادامه داد:  با شیوع کرونا و بهبوهه‌ای که کشور در آن قرار گرفت از اواخر زمستان سال گذشته، تمام پارک‌های علم و فناوری برای تامین این نیاز‌ها بسیج شدند و ۴۵۰ شرکت مستقر در پارک‌ها به این مسئله ورود کردند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.