رویدادهای موسیقی فارس درسایه کرونا

برگزاری کنسرت‌ها و رویدادهای موسیقی در استان فارس با شرایط کنونی همچنان در ابهام قرار دارد و تمایلی هم به اجراهای فضای باز نیست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بیش از یک سال است که در سالن‌های کنسرت موسیقی به روی مخاطبان و اهالی این هنر بسته است و هنوز روزنه امیدی برای برپایی رویدادهای موسیقی به دلیل شیوع کرونا  وجود ندارد.

با وجودی که امیدها به این سمت و سو روانه شده بود که با فراهم شدن فضای مناسب اجرای موسیقی در محیط‌های غیر بسته بتوان شاهد برگزاری کنسرت‌های موسیقی باشیم، اما موج جدیدی از شیوع بیماری کرونای نوع انگلیسی امیدها را به باد داد و شاید بسنده کردن به کنسرت‌های بدون تماشاگر بر بستر فضای مجازی در آستانه نوروز و تعطیلات سال نو تنها امید دوستداران این هنر باشد.

پارسال افزون بر نبود شور و حال کنسرت‌های موسیقی به بهانه جشنواره موسیقی فجر و دیگر کنسرت‌هایی که اغلب در تالار حافظ یا تالار احسان برگزار می‌شد، اکنون کنسرت‌های هنرجویی هم در آموزشگاه‌ها تعطیل است و آموزش موسیقی هم به فضای پر افت و خیز پهنای باند محدود اینترنت بسنده کرده است.

ابراهیم بذرافکن رئیس انجمن موسیقی استان فارس گفت: با وجودی که حفظ فاصله اجتماعی در مورد سینماها فراهم شد که مخاطبان از هنر هفتم بهره مند شوند، اما در مورد موسیقی چنین تصمیمی گرفته نشده است.

او، که به تازگی به جای هدایت رضایی سکان انجمن موسیقی را به دست گرفته  در خصوص اینکه چرا پیشنهاد برگزاری کنسرت موسیقی در فضای باز داده نشده  بیان کرد:  در فضای باز اگر  سرما و گرما اجازه بدهد، صد در صد اجرای موسیقی امکان پذیر است.

این هنرمند موسیقی استان فارس،  تصریح کرد: ما در روزهای اخیر یک کنسرت پخش زنده داشتیم که بر اساس آمار دست کم ۸۰۰ نفر از این برنامه استفاده کردند.

بذرافکن، با این حال چنین اجراهایی را مستلزم حمایت بخش خصوصی دانست و  ادامه داد: حتی در صورت نبود امکان اجرا در فضای باز می‌شود این کنسرت‌ها را به شکل مجازی به مردم عرضه کرد اگر حمایت مالی انجام شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.