رئیس اورژانس آذربایجان‌شرقی گفت: از ابتدای اسفند ماه امسال تا به امروز ۴۶ نفر بر اثر استفاده از مواد محترقه در استان آذربایجان‌شرقی مصدوم شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،رحمانی رئیس اورژانس آذربایجان‌شرقی  گفت: از ابتدای اسفند ماه امسال تا به امروز ۴۶ نفر بر اثر استفاده از مواد محترقه در استان آذربایجان‌شرقی مصدوم شدند که از این تعداد ۹ نفر بستری، پنج نفر قطع عضو، یک نفر سوختگی کل بدن و ۲۴ نفر از ناحیه چشم دچار آسیب شدند.

او گفت: یک نفر نیز بر اثر انفجار مواد محترقه جان خود را از دست داده است.

رحمانی گفت: ۶۱ درصد مصدومان را رده سنی ۶ تا ۱۸ سال، ۲۲ درصد را ۲۹ تا ۶۰ سال، ۸.۵ درصد را ۱۸ تا ۲۹ سال و ۶.۵ درصد را زیر ۶ سال تشکیل می‌دهند.

او با بیان اینکه کادر اورژانس در آماده باش کامل هستند، افزود: آمبولانس‌های اورژانس برای مداخله سریع در حوادث، در میادین اصلی شهر تبریز از جمله آبرسان، نصف راه، آذربایجان، ساعت، فهمیده، ولی عصر و الهی پرست مستقر خواهند بود.

رئیس اورژانس آذربایجان شرقی گفت: پارسال ۱۹۱مصدوم در اسفند ماه داشتیم که از این تعداد ۲۵ نفر بستری، ۱۳ نفر قطع عضو و ۱۱۷ نفر دچار آسیب چشمی شدند که ۴۵درصد مصدومان ۶ تا ۱۸ سال سن داشتند.

او گفت: ۵۶ درصد از مصدومان پارسال استفاده کنندگان از مواد محترقه و ۴۴ درصد عابر بودند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.