رییس اداره صنعت، معدن و تجارت آران و بیدگل گفت: ۱۸۷ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار کالای غیرنفتی از ابتدای امسال تاکنون از شهرستان کاشان به کشورهای دیگر صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، امیر عباس شاکری رییس اداره صنعت، معدن و تجارت آران و بیدگل گفت: وزن کالا‌های غیرنفتی نزدیک به ۳۴۹ هزار تن و شامل ۷۵ درصد میلگرد، ۲۴ درصد فرش و صنایع وابسته و یک درصد سایر کالا‌ها بوده است.

او با بیان اینکه آران و بیدگل با تولید سالانه نزدیک به ۶۰ میلیون متر مربع فرش ماشینی قطب نخست تولید فرش ایران و قطب دوم جهان است، ادامه داد: اصلی‌ترین مقصد صادراتی فرش ماشینی این شهرستان کشور‌های همسایه از جمله عراق و افغانستان است و میلگرد هم بیشتر به چین و کشور‌های شرق آسیا صادر می‌شود.

شاکری با اشاره به لزوم حمایت جدی دولت از صنعت فرش ماشینی در حوزه‌های تامین ارز، واردات مواد اولیه و صادرات محصول تصریح کرد: برای گذر از اقتصاد تک محصولی در آران و بیدگل، توسعه گردشگری، راه‌اندازی و ایجاد طرح‌های زودبازده اقتصادی در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات ضروری است.

اسماعیل بایبوردی فرماندار آران و بیدگل نهم آذر امسال گفته بود: حدود ۹۰۰ میلیون دلار کالای غیرنفتی با وزن تقریبی حدود ۸۰۰ میلیون کیلوگرم از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون به سایر کشور‌ها صادر شده است که از جایگاه ویژه این شهرستان در اقتصاد کشور حکایت دارد.

افزون بر ۸۰۰ واحد تولیدی در شهرستان آران و بیدگل فعال است که بیشتر آن‌ها در زمینه فرش ماشینی و صنایع وابسته فعالیت می‌کنند.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیت بیش از ۱۰۷ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار