مدیرکل سازمان امور عشایر گلستان گفت: ۲۵ تا ۳۰ درصد گوشت قرمز کشور و نیمی از گوشت قرمز استان را عشایر گلستان تامین می‌کنند.

رضا علیپوری مدیرکل سازمان امور عشایر استان گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، با اشاره به اینکه کمتر از یک و نیم درصد جمعیت گلستان را عشایر تشکیل می‌دهد، گفت: ۲۵ تا ۳۰ درصد گوشت قرمز کشور و نیمی از گوشت قرمز استان را عشایر گلستان تامین می‌کنند.

 او گفت:همه ساله بیش از دو هزار عشایر کرد از استان‌های خراسان شمالی و رضوی در ماه‌های آبان و آذر وارد گلستان می‌شوند و تا اوایل اردیبهشت در استان ساکن هستند.

او با اشاره به اینکه در داخل گلستان هم هزار و ۸۸۸ خانوار عشایر وجود دارد، افزود: کمتر از یک و نیم درصد جمعیت استان را عشایر تشکیل می‌دهد.

علیپوری ادامه داد: این عشایر در گلستان ۷۶۷ هزار راس دام دارند که ۲۵ تا ۳۰ درصد گوشت قرمز کشور و نیمی از گوشت قرمز استان را تامین می‌کنند.

او افزود: مردم عشایر در شهرستان‌های مراوتپه، گنبد و کلاله مستقر هستند.

مدیرکل سازمان امور عشایر استان گلستان در خصوص بیمه اجتماعی کشاورزان و عشایران، گفت: امسال ۳۱۵ عضو جدید برای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایران ثبت نام کردند.

او با بیان اینکه در سال جاری ۶ و نیم میلیارد تومان تهسیلات در بین مردم عشایر توزیع شد، افزود: از آذر امسال تا کنون یک میلیون و ۳۳۶ هزار و ۷۰۰ لیتر نفت و حدود ۲۰ هزار تن نهاده‌های دامی با قیمت دولتی توزیع کردیم.

انتهای پیام/چ/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.