مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های زنجان گفت: ۲۴ میلیارد تومان از بدهی‌های معوق سازمان در بخش‌های مختلف پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، امیدی مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان عصر دیروز دوشنبه در شورای همیاری شهرداری‌ها با اشاره به عملکرد این سازمان در  شفاف سازی، چابک سازی و قانونمندی و برگرداندن سازمان به مأموریت‌های قانونی و اساسنامه‌ای سال‌های ۹۷ تا ۹۹ گفت: پس از ۱۰ سال توقف و رکود در این زمینه و ورود مستمر خسارت‌های سنگین به دلیل جرائم روزانه بانکی و البته با وجود موانع حقوقی سنگین، سه پرونده بانکی تجارت، ملی و بخشی از صادرات مورد توجه قرار گرفت.

او افزود: در مجموع با پرداخت ۹۱ میلیارد ریال با اخذ ۱۱ میلیارد ریال تخفیف تسویه حساب کامل انجام شد و بر این اساس تعیین تکلیف بخش نهایی وام معوق بانک صادرات با تفاهم سه جانبه سازمان، بانک و راه و شهرسازی در مرحله نهایی است.

امیدی در خصوص چابک سازی نیروی انسانی و اصلاح ساختار سازمان نیز گفت: به دلیل عدم تناسب تعداد نیرو‌ها با منابع درآمدی و به خصوص همزمانی با مشکلات سنگین حقوقی سنواتی و با اتخاذ راهکار‌های مناسب، تعداد نیرو‌های انسانی از ۱۰۸ نفر به ۵۲ نفر کاهش پیدا کرده است.

او ادامه داد: تعداد نیرو‌های کاهش یافته در سال ۹۹، ۲۵ نفر بوده که بیش از ۲۵ میلیارد ریال به عنوان سنوات پایان خدمت به آن ها پرداخته و همزمان مشکل بیمه معوق نیز حل و فصل شد.

امیدی افزود: سنوات کارکنان از محل فروش چندین باب سرقفلی و زمین کوچک در کوی فرهنگ شهر زنجان (عملا با راندمان صفر در درآمدزایی برای سازمان در گذشته) بوده و برای الباقی نیز یک مورد ترک تشریفات واگذاری از سوی شورای محترم مورد نیاز است.

او گفت: با هماهنگی کامل کمیته حسابرسی استانداری و شورای اسلامی استان زنجان، حسابرسی سال‌های ۹۶، ۹۷ انجام شده و حسابرسی سال ۹۸ نیز در حال انجام است.

 استان زنجان ۲۱ شهرداری دارد و سهامداران سازمان همیاری شهرداری مجموعه شهرداری‌های استان زنجان را شامل می‌شود.

سازمان همیاری شهرداری‌ها یک سازمان عمومی غیردولتی است، که استاندار رئیس شورای سازمان، معاون عمرانی استاندار رئیس هیات مدیره و سهامداران نیز شهرداری‌های استان زنجان هستند.

 

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.