به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، آفرودر کوچک مورد علاقه ماشین بازها، سوزوکی جیمنی، در حال حاضر بسته به بازار در چندین دوره مختلف ارائه میشود. نسخه جهانی که در ژاپن با نام جیمی سیرا شناخته میشود که ۳۵۵۰ میلی متر (۱۳۹.۸ اینچ) طول دارد در حالی که ماشین kei با مشخصات JDM فقط ۳، ۳۹۵ میلی متر است (۱۳۳.۷ اینچ). مدل فروخته شده در هندوستان بزرگترین مدل از این سه مدل است که ابعاد آن ۳۶۴۵ میلی متر است (۱۴۳.۵ اینچ). همانطور که قبلاً شایعه شده بود، یک جیمنی شاسی بلند تولید و روانه خیابانها شده که جاسوسان تصاویری از آن را در اینترنت منتشر کردند.
بیشتر بخوانید
با صرفه جویی در فاصله اضافی بین محورهای جلو و عقب، نمونه اولیه تقریباً مشابه پیکربندیهای کوتاهتر جیمنی است که با چرخ یدکی نصب شده در عقب و مشابه مرسدس کلاس G به نظر میرسد. جالب اینجا است که این خودرو هنوز فقط دو درب دارد، گفته شده که کاربرد سبکتر بدنه چهار درب برای سهولت ورود و خروج سرنشینان عقب در دستور کار است.
نیازی به گفتن نیست که پیکربندی شاسی بلند سود زیادی را از نظر فضا برای سازنده دارد و احتمالاً فضای بار کمی جادارتر را نیز امکان پذیر میکند. فاصله دو محور طولانی و حذف احتمالی صندلی عقب میتواند فضای بیشتری برای تبدیل شدن این خودرو به کامیون ایجاد میکند، اما باید دید آیا این اتفاق میافتد یا خیر!
مسئله مهمتر وضعیت جیمنی در اروپا است، زیرا سوزوکی در سال ۲۰۲۰ مجبور شد مدل فعلی را به یک وسیله نقلیه دو نفره تجاری تبدیل کند تا بتواند به میزان متوسط انتشار CO۲ را کاهش دهد. در یک سناریوی ایده آل، جیمنی LWB دارای یک موتور کارآمد و قدرتمندتر نسبت به مدل ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۰۰ اسب بخار قبلی است. یک موتور جذابتر، احتمالاً با کمک هیبریداسیون و توربوشارژ.
انتظار میرود سوزوکی در اواخر سال جاری و هنگامی که مدل چهار در نیز تولید شود، از جیمنی کشیده رونمایی میکند. طبق خبرهای رسیده، نسخه درب عقب با استفاده از کیتهای وارداتی از ژاپن در هند مونتاژ میشود.
انتهای پیام/