رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد عربستان خواهان خرید پهپاد‌های ترکیه‌ای است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد عربستان خواهان خرید پهپاد‌های ترکیه‌ای است؛ همچنانکه از وجود مانور‌های نظامی میان عربستان و یونان خبر داد.

رئیس جمهور ترکیه همچنین گفت: معتقدم ملت مصر مشکلی با ترکیه ندارد و آنچه که امروز رخ داده، نشانه‌های اشتباهی موقت است.

رئیس جمهور ترکیه در بحش دیگری از سخنان خود گفت: ترکیه به تولید کننده برتر خودرو‌های الکتریکی بدل خواهد شد.

اردوغان در مراسمی در آنکارا، پایتخت ترکیه با تقدیر از سرمایه گذاری شرکت «فورد اتوسان»، که پروژه‌ای مشترک میان شرکت کوچ هلدینگ ترکیه و شرکت خودروسازی فورد آمریکا در ترکیه است، گفت: ترکیه به بزرگترین مرکز تولید خودرو‌های الکتریکی در آینده صنعت خودروسازی بدل خواهد شد.

شرکت فورد اتوسان امروز سه شنبه اعلام کرد نخستین کارخانه یکپارچه خودروسازی را در استان قوجاایلی در سال ۲۰۲۲ به منظور تولید نسل جدید خودرو‌های بازرگانی و باتری بازگشایی خواهد کرد.

به گفته این شرکت، سرمایه گذاری ۲ میلیارد یورویی (معادل ۲.۴ میلیارد دلاری) انتظار می‌رود سه هزار شغل مستقیم و ۱۵۰۰ شغل غیرمستقیم در فاز اول بازگشایی این کارخانه ایجاد کند.

رجب طیب اردوغان گفت ظرفیت تولید باتری ترکیه تا ۱۳۰ هزار واحد با سرمایه گذاری جدید شرکت فورد اتوسان توسعه خواهد یافت.

او در ادامه افزود: دولت مشوق‌های مختلفی را برای کسب و کار‌ها به منظور آنکه بخش خصوص را موتور توسعه کشور قرار دهد، در نظر گرفته است.

اردوغان در ادامه افزود: ترکیه بیش از ۹۰۰ هزار خودرو به ۱۸۰ کشور در سراسر پنج قاره در سال گذشته صادر کرد. آنچه در سال ۲۰۲۰ کسب کردیم، ما را قادر می‌سازد تا آغازی قوی‌تر در سال ۲۰۲۱ داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
افرین
آخرین اخبار