آمریکا: مذاکرات سختی با چین خواهیم داشت

یک مقام دولت آمریکا از مذاکرات سخت با طرف چینی در آلاسکا خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، یک مقام دولت آمریکا که نخواست نامش فاش شود گفت: پیش بینی می‌کنیم مذاکرات سخت، ولی صریح با چین که خواستار تغییر رفتارش هستیم، داشته باشیم.

این مقام آمریکایی با اشاره به مذاکرات با مقامات چینی در آلاسکا گفت: دولت بایدن در سیاست هایش در قبال چین، متحد است. به زودی نگرانی خود را درباره "فعالیت‌های سایبری مضر" چین را به این کشور اطلاع خواهیم داد. پیش بینی نمی‌کنیم پس از نشست با مقامات چینی در آلاسکا بیانیه‌ای صادر شود.

مقامات ارشد آمریکایی و چینی قرار است روز‌های ۱۸ و ۱۹ ماه مارس جاری در آلاسکا با هم دیدار کنند. پیشتر، کاخ سفید با اعلام این خبر که دستیاران ارشد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قرار است با مقامات چینی در آلاسکا دیدار کنند؛ اعلام کرد اینکه نخستین نشست دولت بایدن با مقامات چینی در خاک آمریکا برگزار می‌شود، حائز اهمیت است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در جلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان درباره اولویت‌های سیاست خارجی دولت بایدن گفته بود: روابط با چین بزرگترین امتحان ژئوپلیتیک برای ما خواهد بود.

وی افزود در نشست آلاسکا با مقامات چینی، مسیر‌های همکاری با چین مشخص خواهد شد. نشست آلاسکا، فرصتی مهم برای مطرح کردن صریح بسیاری از نگرانی‌های واشنگتن درباره رفتار‌های پکن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار