مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاوه گفت: ۷۰ نفر از صنعتگران این شهرستان محصولات خود را از طریق نمایشگاه‌های فضای مجازی عرضه و به فروش می‌رسانند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هادی شریفی مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاوه گفت : ۱۱۹ واحد گردشگری مجاز در شهرستان پاوه فعالیت دارند که به صورت مستمر از این واحد‌ها بازدید می‌شود.

او با بیان اینکه واحد‌های گردشگری مجاز با رعایت دستورالعمل های بهداشتی فقط مجاز به استفاده از نصف ظرفیت خود هستند، گفت : چنانچه وضعیت شهرستان از وضعیت آبی و زرد به نارنجی تبدیل شود تابع تصمیمات ستاد کرونا هستیم.

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاوه افزود: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت بهداشت بر پایی هرگونه سیاه چادر، نمایشگاه‌های بهاره و نوروزی، جشنواره و تبلیغ و ترغیب مسافران به شهرستان ممنوع بوده و با متخلفین برخورد خواهد شد.

شریفی افزود: ایجاد ستاد‌های اسکان در ادارات و به ویژه مدارس آموزش و پرورش ممنوع است.

او گفت: پلیس گردشگری در سطح استان تشکیل شده که در ایام نوروز از شهرستان بازدید و با متخلفان برخورد خواهند کرد.

۵۰ داوطلب در انتخابات شورا‌های اسلامی شهر‌های روانسر و شاهو ثبت نام کردند

فرماندار روانسر گفت: ۵۰ داوطلب برای رقابت و عضویت در ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر‌های روانسر و شاهو نام‌نویسی کردند.

سعدی مصطفی‌زاده افزود: ۳۷ نفر از این تعداد برای عضویت در شورای اسلامی شهر روانسر و ۱۳ نفر برای شهر شاهو ثبت نام کرده اند.

او ادامه داد: در شهر روانسر ۳۴ نفر مرد و سه نفر زن نام‌نویسی کرده‌اند و یک نفر از آنان دارای مدرک فوق دیپلم، ۲۳ نفر لیسانس و ۱۳ نفر نیز فوق لیسانس و بالاتر است.

فرماندار روانسر افزود: از میان داوطلبان شورای‌های اسلامی شهر روانسر سه نفر در رده سنی ۲۵ تا ۳۰ سال، ۲۱ نفر در رده سنی ۳۱ تا ۴۰ سال، ۱۰ نفر در رده سنی ۱۰ تا ۵۰ سال و سه نفر نیز ۵۱ سال به بالا هستند.

مصطفی‌زاده با بیان اینکه تمام ۱۳ نفر ثبت نامی شهر شاهو مرد هستند گفت: از نظر تحصیلات نیز یک نفر از آنان دیپلم، چهار نفر فوق دیپلم و هشت نفر نیز لیسانس هستند.

او گفت: داوطلبان شورای اسلامی شهر شاهو یک نفر در رده سنی ۲۵ تا ۳۰ سال، چهار نفر در رده سنی ۳۱ تا ۴۰ سال، سه نفر در رده سنی ۴۱ تا ۵۰ سال و پنج نفر نیز بالاتر از ۵۱ سال قرار دارند.

فرماندار روانسر افزود: از ۵۰ داوطلب نام‌نویسی کرده در شهر‌های روانسر و شاهو ۱۴ نفر سابقه عضویت در ادوار مختلف شورا را دارند.

مصطفی‌زاده ادامه داد: ثبت نام از داوطلبان انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر از ۲۰ اسفند ۹۹ در روانسر آغاز و تا ساعت ۲۴ روز سه شنبه ۲۶ اسفند ادامه داشت.

او گفت: باتوجه به اینکه هر ۲ شهر روانسر و شاهو زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت دارند اعضای شورای اسلامی هر کدام ازاین شهر‌ها پنج نفر است .

ثبت نام ۸۲ داوطلب در شهرستان گیلانغرب در انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی

فرماندار گیلانغرب گفت: ۸۲ داوطلب در این شهرستان در انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر‌های گیلانغرب و سرمست نام‌نویسی کردند.

کوروش محمودیان افزود: از این تعداد ۵۶ نفر برای انتخابات شورای شهر گیلانغرب و ۲۶ نفر برای شهر سرمست داوطلب شده اند.

او ادامه داد: ۷۷ نفر از داوطلبان مرد و پنج نفر از آن‌ها زن هستند که سه نفر از شهر گیلانغرب و ۲ نفر از شهر سرمست هستند و به نسبت استقبال مطلوبی از داوطلبی شورای اسلامی شهر صورت گرفته است.

فرماندار گیلانغرب گفت: از داوطلبان شورای اسلامی شهر ۱۶ نفر کارمند، ۱۲ نفر فرهنگی، سه نفر مدرس دانشگاه، یک نفر بازنشسته، ۳۳ نفر آزاد و ۱۷ نفر فاقد شغل را در پرسشنامه ثبت نام قید کرده اند.

محمودیان گفت: از مجموع داوطلبان ۲۵ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۵۶ نفر کارشناسی و یک نفر فوق دیپلم که مربوط به شهر سرمست است، تشکیل می‌دهد.

او افزود: جوانترین داوطلب شرکت کننده در انتخابات شورا‌های اسلامی شهر ۲۵ سال و مسن‌ترین ۵۳ سال سن دارند ضمن اینکه ۱۷ نفر به صورت حضوری و ۶۵ نفر نیز به صورت غیرحضوری ثبت نام نموده اند.

او ادامه داد: برای شورا‌های اسلامی شهر گیلانغرب و سرمست در شهرستان گیلانغرب هر کدام پنج عضو اصلی در انتخابات خردادماه سال آینده انتخاب خواهند شد.

واگذاری ۱۷۵ واحد مسکونی در محله قصر جدید

فرماندار قصرشیرین گفت: ۱۷۵ واحد مسکونی در محله قصر جدید (بلوکی‌ها) به عنوان یکی از نقاط حاشیه‌نشینی شهری سامان‌دهی و واگذار می‌شود.

مرادعلی تاتار افزود: به منظور ایجاد زیرساخت و مبلمان شهری در سطح شهر با عنایت ویژه استاندار و مسئولان راه و شهرسازی و موافقت عالی وزارت راه و شهرسازی کار واگذاری و سامان‌دهی کار واگذاری و سامان‌دهی این واحد‌ها آغاز می‌شود.

او افزود: پیگیری‌های لازم برای سامان دهی ۲ محله دیگر «پالی‌آباد» و «امیدوار» انجام شده و امیدواریم که این ۲ محله با مساعدت و همکاری تمام دستگاه‌ها تعیین تکلیف شود.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: ظرفیت و پتانسیل بالای این شهرستان و وجود مرز‌ها باعث شد که در سال‌های گذشته افرادی به این منطقه مهاجرت کرده که عموما از قشر کم درآمد هستند و در حاشیه شهر سکنی گزیده و محلات حاشیه نشین را تشکیل داده اند.

تاتار ادامه داد: در جریان زلزله ۲۱ آبان ماه سال ۹۶ به منظور استفاده از فرصت زلزله کار تعیین تکلیف محلات بلوکی حاشیه‌نشین قصرشیرین در دستور کار قرار گرفت.

فرماندار قصرشیرین گفت: تعیین تکلیف واحد‌های حاشیه نشین و معروف به بلوکی‌ها کار بسیار بزرگی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: کار سامان دهی و واگذاری این محله بلوکی‌ها در سطح استان کرمانشاه و کشور بی نظیر بوده و از مردم و دستگاه‌های دولتی مرتبط خواست با نهایت همکاری جهت اجرای طرح از فرصت ایجاد شده نهایت استفاده نمایند.

مسعود شریفی افزود: در خصوص محلات پالی آباد و امیدوار در حاشیه قصرشیرین نیز با رفع مشکلات قانونی و اداری امیدواریم نقاط حاشیه نشینی به طور کلی از قصرشیرین حذف شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.